Sunday, November 29, 2009

ဘိုးေတာ္သာသနာၿပဳခ်ိန္ ဘယ္အခါမွမေရာက္


ေမး။ ။ဘိုးေတာ္ဟုေၿပာေသာ လူတစ္ေယာက္က သာသနာ ၂၅၀၀ ေက်ာ္လွ်င္ လူပုဂၢိဳလ္ ၀တ္ၿဖဴစင္ၾကယ္ ဘိုးေတာ္ သာသနာၿပဳခ်ိန္ ေရာက္သည္ဟုေၿပာပါသည္ မွန္ပါသလားဘုရား။

ေၿဖ။ ။အခု မိမိတို႔ အၿမင္နဲ႔ ေၿပာရရင္ ဘိုးေတာ္ေတြ လုပ္ေနတာ သာသနာနဲ႔ဟာ တၿခားစီၿဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ ၀တ္ၿဖဴစင္ၾကယ္ ဘိုးေတာ္သာသနာၿပဳခ်ိန္ ဘယ္အခါမွ ေရာက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘိုေတာ္ဆိုသူေတြ အခုလုပ္ေနၾကတာက အထက္အမိန္႔အရဆိုၿပီး ဟိုဘုရား သည္ဘုရားသြား၊ ဟိုေတာ၀င္ သည္ေတာင္တက္၊ အဓိ႒ာန္ ၀င္တယ္ဆိုၿပီး ရက္ပိုင္း လပိုင္းနဲ႔ဂူေအာင္း၊ သူတို႔ထင္ရာ ၿမင္ရာ တရားအားထုတ္၊ အေသထြက္ အရွင္ထြက္ ထြက္ရေအာင္ဆိုၿပီးက်င္႔၊ ေဆးကု၊ အၾကားအၿမင္ေဟာ၊ အဂၢိရတ္ထိုး စသည္စသည္ အလုပ္မ်ိဳးစံုေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနၾကတာကို ၿမင္ရ ၾကားရ သိေနရတာပဲ။

ဒါေတြဟာ ဘုရားသာသနာေတာ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ ၿဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ သူတို႔တေတြဟာ ဘုရား သာသနာေတာ္ ေက်ာေပးၿပီး ခရီးေ၀းၾကီး ခ်ီတက္သြားေနၾကသူေတြလို႔ ဆိုရမွာပဲ။ သူတို႔ဟာ သာသနာေတာ္နဲ႔ ၾကာေလ ေ၀းေလသာ ၿဖစ္စရာ ရွိပါတယ္။ (၁) သာသနာဆိုတာဘာ၊(၂)သာသနာၿပဳတယ္ဆိုတာဘယ္လို လုပ္တာကို ေခၚတယ္ဆိုတာေတာင္ က်က်နန သိပံုမရဘူး။ သည္အေၾကာင္း အနည္းငယ္ အရိပ္အၿမြက္မွ် ေၿပာၿပရရင္..........................

၁။သာသနာေတာ္ဆိုတာ ဗုဒၶၿမတ္စြာရဲ႕ အဆံုးအမေတာ္ ၿဖစ္တဲ႔ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေ၀ဓ အားၿဖင္႔ ၃-မ်ိဳး ၊ တစ္နည္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အားၿဖင္႔ ၃-မ်ိဳး တို႔ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

အဲသည္မွာ ပရိယတိၱဆိုတာ သုတၱန္၊ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာ ဆိုတဲ႔ ပိဋကသံုးပံု (၀ါ) ဓမၼကၡႏၶေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္နဲ႔ အဲသည္ ပိဋိကသံုးပံု၊ ဓမကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ကို မိမိတို႔ စြမ္းႏုိင္သေလာက္ သင္ၾကားပို႔ခ်ၿခင္း၊ နာယူသင္ၾကား မွတ္သားၿခင္းမ်ားပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

ပဋိပတိၱသာသနာဆိုတာက အဲသည္ ပိဋိကသံုးပံုဆိုတဲ႔ ပရိယတၱိမွာလာတဲ႔ နည္းနာနိႆယ အတိုင္း နည္းလမ္း မွန္ကန္စြာ က်င္႔ၾကံအားထုတ္ၿခင္းပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

ပဋိေ၀ဒ သာသနာဆိုတာက သည္က်င္႔ၾကံ အားထုတ္ၿခင္းၿဖင္႔ ရရွိအပ္တဲ႔ စ်န္တရား၊ ၀ိပႆနာတရား၊ မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရားေတြပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

၂။သာသနာၿပဳတယ္ဆိုတာ အထက္ေဖာ္ၿပပါ အတိုင္း ပိဋကသံုးၿဖာ၊သိကၡာ ၃-ရပ္ သာသနာေတာ္ၿမတ္ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ၿခင္း၊ နာယူမွတ္သားၿခင္း၊ က်င္႔ၾကံၾကိဳးကုတ္အားထုတ္ၿခင္း၊ သီလ, သမာဓိ, ပညာ သိကၡာ ၃-ရပ္ကို မိမိသႏၲာန္၊ သူတစ္ပါးသႏၲာန္မွာ ထင္ေစၿခင္းၿဖင္႔ သာသနာေတာ္ကို တည္တံ႔ၿပန္႔ပြားေစၿခင္းမ်ားပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳတဲ႔ သဒၵါတရားနဲ႔ ၿပည္႔စံုသူ ဒကာ,ဒကာမ အေပါင္းတို႔က သံဃာေတာ္မ်ားအား ပစၥည္းေလးပါးၿဖင္႔ ေထာက္ပ႔ံ လႉဒါန္းပူေဇာ္ၾကၿခင္း စသည္မ်ားဟာလည္း သာသနာ ၿပဳၿခင္းမ်ားပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

သည္ေဖာ္ၿပၿပီး အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၾကည္႔ရင္ ယခု သာသနာေတာ္ ၂၅၃၉ ခုႏွစ္အထိ ဘယ္သူေတြ သာသနာ ၿပဳလာခဲ႔ၾကတယ္ဆိုတာ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း အၿမင္ရွင္းေလာက္ပါၿပီ။ သည္လို ၿဖစ္ပါလွ်က္ လူပုဂိၢဳလ္ ၀တ္ၿဖဴစင္ၾကယ္ ဘိုးေတာ္က သာသနာၿပဳမယ္ ဆိုတာဟာ ရုိးသားတဲ႔စကားလုိ႔ ဘယ္လို ယံုၾကည္ရမယ္ဆိုတာ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ ၿဖစ္ရတယ္လို႔ ေၿပာခ်င္ပါတယ္။

အဲသည္ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ မိမိတို႔ လုပ္ငန္းကို သာသနာေတာ္နဲ႔ ေရာေမႊ၊ သာသနာ႔အရွိန္အ၀ါကို ယူၿပီး သာသနာေတာ္ကို မိမိတို႔အတြက္ အသံုးခ်ဖို႔ လုပ္ေနတဲ႔သူေတြ ၿဖစ္တယ္လို႔သာ ယူဆၿပီး သူတို႔ကို ေ၀းေ၀းက ေရွာင္ၾကဥ္ၿခင္းသာ အေကာင္းဆံုးၿဖစ္တယ္လုိ႔ ေၿပာလိုပါတယ္။
အ၀တ္ၿဖဴ၀တ္တာဟာ သာသနာေတာ္ကြယ္ၿခင္းတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာေၾကာင္႔ သည္ေနရာမွာ သာသနာေတာ္ကြယ္ၿခင္း ငါးမ်ိဳးကို အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္။

၁။မဂ္ေလးပါး၊ဖိုလ္ေလးပါး၊ ပဋိသမိၻဒါေလးပါး၊ ၀ိဇၨာသံုးပါး၊ အဘိညာဥ္ေၿခာက္ပါးတို႔ ကြယ္ေပ်ာက္ၿခင္း - အဓိဂမအႏၲရဓာတု

၂။သာသနာေတာ္မွာ ပါရာဇိက မက်ေသးဘဲ ေနာက္ဆံုးက်န္ေနတဲ႔ ရဟန္းတစ္ပါး ပါရာဇိက က်သြားရင္ၿဖစ္ေစ။ ပါရာဇိက မက်ဘဲ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားရင္ ၿဖစ္ေစ ပဋိပတၱိ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီလို႔ ဆိုရတဲ႔ ပဋိပတၱိအႏၲရဓာတု။

၃။ပိဋကသံုးပံုထဲက ေလးပါဒမွ်ရွိတဲ႔ ဂါထာေလးတစ္ခုေလာက္မွ် မက်န္ေအာင္ ပိဋကသံုးပံု ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿခင္း၊ ပဋိယတိၱအႏၲရဓာတု။(ေလးပါဒ မွ် ရွိတဲ႔ ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္မွ် ရွိေနေသးရင္ ပရိယတိၱ မကြယ္ေပ်ာက္ေသးဘူးလို႔ မွတ္ရပါမယ္။

၄။ေခါင္းတံုးရိတ္ထားၿခင္း၊ သကၤန္း၀တ္ရုံထားၿခင္းကို သာသနာေတာ္ရဲ႕ ထူးၿခားတဲ႔ အသြင္သ႑ာန္ ပုံဟန္လို႔ ဆိုပါတယ္။(ဆံရွည္ကို္ယ္ေတာ္ ဆိုတာေတြကို သတိထားပါ)

ေနာင္အခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ သကၤန္းကို ေသခိယသိကၡာပုဒ္ေတာ္မ်ားနဲ႔အညီ ၀တ္ရုံကာ ပံုမွန္သြားလာမႈမ်ိဳး မရွိေတာ႔ဘဲ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ ၀တ္ရုံ သြားလာ ေနထိုင္ရာက ကာလအေတာ္ၾကာလာတဲ႔အခါ သည္သကၤန္းၾကီး ၀တ္ရုံရတာ ေလးလံ ရႈပ္ေထြး ၀န္ေလးလွပါတယ္ဆုိၿပီး သကၤန္း အပိုင္းအစကေလးတစ္ခုကို လက္မွာၿဖစ္ေစ၊ လည္ပင္းမွာၿဖစ္ေစ၊ ဆံပင္မွာၿဖစ္ေစ ရစ္ပတ္ခ်ည္ေႏွာင္ထားၾကၿပီး အိမ္ေထာင္ သားေမြး လယ္ယာစသည္ လုပ္ကိုင္ အသက္ေမြးၿပီး လွည္႔လည္သြားလာ ေနထိုင္ၾကလိမ္႔မယ္။ သည္အခ်ိန္ထိ ရဟန္းအသြင္ ကြယ္ေပ်ာက္မသြားေသးပါဘူး။

ေနာက္ဆံုးေတာ သည္သကၤန္းအစေလးရွိေနတာ လူမဟုတ္။ ရဟန္းမဟုတ္၊ တယ္ရႈပ္လွတယ္ဆိုၿပီး အဲသည္ လည္ပင္း၊ လက္၊ ဆံပင္က သကၤန္းစကေလးေတြကို ဆြဲၿဖဳတ္ၿဖတ္ေတာက္ၿပီး ေတာထဲ လႊင္႔ပစ္ လိုက္ၾကပါကုန္ေရာတဲ႔။ အဲသည္အခါက်ရင္ေတာ႔ၿဖင္႔ ရဟန္းအသြင္သဏၭာန္ဟာ သာသနာေတာ္က လံုး၀ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီလို႔ ဆိုရပါမယ္။ အဲဒါဟာ လိဂၤအႏၲရဓာနပါပဲ။
သည္အခါမွာ ရဟန္းအသြင္ကို စြန္႔ၾကတဲ႔ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ အ၀တ္ၿဖဴေတြကို ၀တ္ၾကတယ္လို႔ ယူဆစရာ ရွိပါတယ္။

ဧတသိၼ ံကာေလ လိဂႍ အႏၲရဟိတံ နာမ ေဟာတိ။ ကႆပ ဒသဗလႆ ကိရ ကာလေတာ ပ႒ာယ ေယာနကာနံ ေသတ၀တၱံ ပါရုပိတြာ စရဏံ စာရိတၱံ ဇာတႏၲိ။ (အဂၤုတၳိဳရ္ အ႒ကထာ၊ပ၊၇၀)

ကႆပဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရား လက္ထက္ေတာ္ကစၿပီး ရဟန္းအသြင္ကို စြန္႔ခြာသြားၾကတဲ႔ ေယာနက တုိင္းသားေတြဟာ အ၀တ္ၿဖဴေတြကို ၀တ္ၿပီး လွည္႕လည္သြားလာ ေနၾကတဲ႔ အေလ႔အထဟာ ၿဖစ္ေပၚလာခဲ႔တယ္ဆိုတဲ႔ အ႒ကထာကို သာဓကၿပၿပီး ဆိုလိုက္တာၿဖစ္ပါတယ္။

သည္အေထာက္အထားသာဓက စကားေတြအရ အ၀တ္ၿဖဴ၀တ္ၾကတဲ႔ လူဘိုးေတာ္ေတြဟာ သာသနာကို ေက်ာခိုင္း ကိုယ္ထင္ရာကိုယ္စိုင္းေနၾကၿပီး သူတို႔သာသနာၿပဳခ်ိန္ေရာက္ၿပီလို႔ ေၿပာတာကို ယံုတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ ရွိရင္ အဲသည္ပုဂိၢဳလ္ေအာက္ ည႔ံတဲ႔လူသား ဘယ္မွာမ်ား ရွိပါေတာ႔မလဲ။

၅။ေနာက္ဆံုး ငါးခုေၿမာက္ သာသနာေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ၿခင္း ဓာတုအႏၲရဓာနကို ေၿပာပါမယ္။ အက်ဥ္းခ်ုဳပ္မွ်သာ ၿဖစ္ပါတယ္။ သည္ကြယ္ေပ်ာက္ၿခင္း ငါးမ်ိဳးကို ေလ႔လာရတာ ၾကည္ညိဳစရာ၊ ၀မ္းေၿမာက္စရာ၊ ၀မ္းနည္းစရာ စသည္ေတြ စံုလင္လွတာေၾကာင္႔ သည္ငါးမ်ိဳးအက်ယ္ကို အခြင္႔သင္႔တဲ႔အခါ ေရးသားတင္ၿပမယ္ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။

ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဓာတ္ေတာ္ေတြဟာ အပူေဇာ္ခံရတဲ႔ ေနရာမွာသာေနပါတယ္။ ပူေဇာ္သူ မရွိတဲ႔ေနရာမွာ မေနဘဲ ပူေဇာ္သူရွိတဲ႔ေနရာကို ေၿပာင္းေရႊ႕သြားၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ရွင္ေတာ္ဘုရားရဲ႕ အဓိ႒ာန္ တန္ခိုးေၾကာင္႔လို႔ အ႒ကထာမွာ ဆိုပါတယ္။

သာသနာကြယ္ပလို႔ ပူေဇာ္မည္႔သူ မရွိေတာ႔တဲ႔အခါက်ရင္ လူ႔ၿပည္၊ နတ္ၿပည္၊ ၿဗဟၼာၿပည္ ၊နဂါးၿပည္တို႔မွာ ရွိတဲ႔ ဓာတ္ေတာ္မွန္သမွ်ေတြဟာ မံုညႇင္းေစ႔ေလးေလာက္ေတာင္ မက်န္ေတာ႔ဘဲ မူလ ဗုဒၶပြင္႔ေတာ္မူရာ ေဗာဓိမ႑ိဳင္မွာ အကုန္စုၿပီး ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ကၽြမ္းကာ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္သြားပါလိမ္႔မယ္။ အဲဒါဟာ ဓာတုအႏၲရဓာနပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

သည္လို ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံပံုကို တခ်ိဳ႕က ဓာတ္ေတာ္ေတြ ေဗာဓိမ႑ိဳင္မွာ စုေပါင္းၿပီး ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္ကၽြမ္း သြားတာပဲ ဆိုၿပီး တခ်ိဳ႕က ဓာတ္ေတာ္ေတြ စုေပါင္းၿပီး လကၡဏာေတာ္ ၾကီးငယ္ အသြယ္သြယ္တို႔ၿဖင္႔ သပၸာယ္ေတာ္မူလွေသာ ဗုဒၶပံုေတာ္အတိုင္းၿဖစ္ကာ ေရမီးအစံုစံု အစရွိတဲ႔ တန္ခိုးၿပာဋိဟာေတြ ၿပၿပီးမွ ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္ကၽြမ္းသြားတယ္။ တရားေတာ႔ မေဟာဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ေနာက္အယူအဆကို လက္ခံသေဘာတူပံု ရပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႔ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေရးသားေတာ္မူထားတဲ႔ ဆုေတာင္းၿပည္႔ဘုရားၾကီး ေမတၱာစာမွာ ..............
'သဗၺညဴဘုရား ၿပည္နိဗၺဴအလားတြင္ မိုးသၾကားဣႏၵာသည္ သာသနာကိစၥကို စိတ္ခ်ေတာ္မူပါဟု ပဋိညာ ၀န္ခံေၾကာင္းႏွင္႔ က်မ္းေဟာင္းက ထြက္ပါလ်က္ သက္သက္မဲ႔ေနသည္ကို စိတ္ေၾကဖို႔မရွိ ၿမတ္မုနိေမြရွင္သည္ ေရႊပလႅင္ေဇယ်ာ၌ ေတဇာေတာ္ဖြင္႔လွစ္ ေရႊကိုယ္ေတာ္ တစ္ဖန္ၿဖစ္ကာမွ ေဒ၀ရာဇ္သိၾကား ေနႏုိင္သည္႔ၿဖစ္လားကို ဇယားပံုလႊာသ၍ ၿမတ္ဘုရားေရွ႕ေတာ္ၿပင္၀ယ္ ကိုယ္ပင္ႏွင္႔အတင္း မညႇာတန္းၿငင္းရန္ဖို႔ အခင္းသာလိုေတာ႔သည္' ဟု ေရးသာတာ ေတြ႕ရလို႔ပဲၿဖစ္ပါသည္။

ဒါကေတာ႔ ဘိုးေတာ္ေတြ အ၀တ္ၿဖဴ၀တ္တာႏွင္႔ ပတ္သက္ ဆက္စပ္ေနတဲ႔အတြက္ (ပဥၥအႏၲရဓာန) သာသနာေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ကြယ္ေပ်ာက္ၿခင္း ငါးမ်ိဳးကို တင္ၿပလို္က္တာၿဖစ္ပါတယ္။

ဒါေလာက္ဆိုရင္ အ၀တ္ၿဖဴ၀တ္ လူပုဂၢိဳလ္ ဘိုးေတာ္ေတြ သာသနာၿပဳမၿပဳနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ကိစၥ ရွင္းေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆမိပါတယ္။

Print this post

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Design By

free skin 4 MM

ဒီဇိုင္း : Free Skin For Myanmar Bloggers