Tuesday, November 24, 2009

လူသားဘယ္ေတာ႔ လိမၼာမလဲ


ဗုဒၶ၏ ေရွးက်ေသာ ပါဠိစာေပက်မ္းဂန္မ်ားတြင္ တခ်ိဳ႕ေသာ မိန္႔ဆုိခ်က္မ်ား၌ ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရွိရသည္။
အလိမၼာပညာၿဖင္႔ေနေသာဘ၀သည္ အၾကီးက်ယ္ဆံုးဘ၀ၿဖစ္သည္။
"ပညာဏဇီ၀ ဇီ၀ိတံ အဟု ေသတၱံ"
အသိပညာ အလိမၼာသည္ လူသားအတြက္ ရတနာ ၿဖစ္သည္။
"ပညာ နာရနံ ရတနံ"
ပညာႏွင္႔တူေသာ အလင္းေရာင္သည္မရွိ။
"နတၱိ ပညာ သမာ အာဘာ"

ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမအရ ဘ၀၏ရည္မွန္းခ်က္သည္ ပညာသို႔ေပါက္ေၿမာက္ေရးပင္ၿဖစ္သည္။ ပညာဆိုေသာ ပါဠိ စကားကို အမ်ားအားၿဖင္႔ အဂၤလိပ္ဘာသာသို႔ ၿပန္ဆိုေသာအခါ Wisdom ဟု ၿပန္ဆိုတတ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ပါဠိစကားလံုး ပညာ၊ သကၠတစကားလံုး Prajna သည္ အဂၤလိပ္စကားလံုး Wisdom ထက္ ပိုနက္ရႈိင္းသည္။ ပို၍အ၀ွန္းက်ယ္သည္။ ဗုဒၶ၏ သေဘာအရ ပညာ၏သေဘာသည္ အရာ၀တၳဳတို႔ကို ရွိအတိုင္းတိုင္းသဘာ၀ က်က် ဓမၼဓိဌာန္သေဘာၿဖင္႔ သိၿမင္ၿခင္းၿဖစ္ရုံမွ်မက ၊ သစၥာတရားကို သိၿမင္ရုံမွ်မက ၊ ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ တရားတို႔မွ လံုး၀လြန္ေၿမာက္ၿပီးလွ်င္ သတၱ၀ါမွန္သမွ်အား ေက်ာသားရင္သား မခြဲၿခားဘဲ ေမတၱာကရုဏာ ထားႏုိင္ေရးလည္း ၿဖစ္ေပသည္။ ဤအလိမၼာ ပညာ၏ သေဘာကို လူသာမန္အသိၿဖင္႔ လည္းေကာင္း ၊ ေလာကီအသံုးခ် အသိဥာဏ္ပညာၿဖင္႔လည္းေကာင္း ၊ စမ္းသပ္စစ္ေဆးႏုိင္ေသာ လက္ေတြ႔ သိပၸံပညာေလာက္ၿဖင္႔လည္းေကာင္း ေရာေထြး၍ မစဥ္းစားသင္႔ေပ။
ဗုဒၶ၏ စည္းကမ္းနည္းလမ္းမ်ားသည္ လူသားကိုတစ္ဖက္ေစာင္းနင္း တိုးတက္ဖြံၿဖိဳးေစေသာ နည္းလမ္းစည္းကမ္းမ်ား မဟုတ္ၾကေခ်။ လူသားကို ဘက္စံုၿပည္႔၀ေစေသာ လူသားအၿဖစ္ တုိးတက္ ဖြံၿဖိဳးေစေသာ စည္းကမ္း နည္းလမ္းမ်ားသာ ၿဖစ္ၾကသည္။ လူသားတြင္ ရုပ္ပိုင္းဘ၀ သာယာ၀ေၿပာေရးသည္ အေၿခခံက်ေသာ လိုအပ္ခ်က္ၿဖစ္သည္။ ထိုရုပ္ဘ၀ လိုအပ္ခ်က္အၿပင္ လူသားမွာ ၿပည္႔၀ေသာ လူသားၿဖစ္ေရး အတြက္ အၿခားလိုအပ္ခ်က္ ႏွစ္ခုလည္းရွိေသးသည္။ ထိုလိုအပ္ခ်က္ ႏွစ္ခုကိုလည္း ရုပ္ဘ၀ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္သလို၊ တစ္ၿပိဳင္နက္မွာပင္ အလားတူ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ၿပဳလုပ္ၾကရေပမည္။ ထို အရာႏွစ္ခုမွာ တၿခားမဟုတ္ ၊ လူသား၏ ႏွလံုးသားႏွင္႔ လူသား၏ ဦးေႏွာက္ၿဖစ္သည္။ ဤစကားလံုးႏွစ္ခုကို ကၽြႏု္ပ္သည္ သေကၤတသေဘာၿဖင္႔ သံုးႏႈန္းလိုက္ၿခင္းသာၿဖစ္၏ ။ အသည္းႏွလံုးသည္ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာကို ကိုယ္စားၿပဳ၏ ။ ထိုစကားထဲတြင္ ကရုဏာတရား၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား၊ စြန္႔ၾကဲၿခင္း စာဂ ႏွင္႔ အလားတူ မြန္ၿမတ္ေသာ စိတ္လႈပ္ရွားစဖြယ္ အရည္အေသြးမ်ားအားလံုး အက်ံဳး၀င္ေပသည္။ ဦးေႏွာက္ဆိုေသာ စကားသည္ လူသား၏ အသိဥာဏ္ပညာပိုင္းကို သေကၤတၿပဳ၍ ေဖာ္ၿပေသာ စကားၿဖစ္သည္။ ဆင္ၿခင္ဥာဏ္၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းၿခား ဆံုးၿဖတ္စီရင္ေသာဥာဏ္၊ ၾကံစည္စိတ္ကူးေသာဥာဏ္ႏွင္႔ အၿခားေသာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရည္ အေသြးမ်ားအားလံုး ပါ၀င္ေပသည္။

အၾကင္သူသည္ စိတ္လႈပ္ရွား (ခံစားမႈ) အပိုင္းကိုသာ တိုးတက္ဖြံၿဖိဳးေအာင္ၿပဳလုပ္ၿပီး၊ ဆင္ၿခင္စဥ္းစား ေ၀ဖန္သံုးသပ္ ဆံုးၿဖတ္ေသာ အပိုင္းကို အားေကာင္းေအာင္၊ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ မၿပဳလုပ္ဘဲ ေနလွ်င္၊ ထိုလူသည္ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္း ရွိေသာ လူေပါ၊ လူမိုက္ၾကီးၿဖစ္ေနေပလိမ္႔မည္။ သို႔မဟုတ္ဘဲ ဆင္ၿခင္ သံုးသပ္ဆံုးၿဖတ္တတ္ေသာ အသိဥာဏ္ပိုင္းကိုသာ တိုးတက္ဖြံၿဖိဳးေအာင္ ၿပဳလုပ္ၿပီး လ်စ္လ်ဴရႈ႕ထားလွ်င္ ထိုသူသည္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ေသာ အတၱသမား ၊ အသည္းမာေသာ ပညာရွိပ႑ိတၾကီး ၿဖစ္သြားေပလိမ္႔မည္။

ထိုသူသည္ ပညာကားရွိ၏ ။ သို႔ေသာ္ ဘ၀တူ လူသားခ်င္းအေပၚ၌ ထားအပ္ေသာ ေမတၱာကရုဏာတရားကား ေခါင္းပါးသူၿဖစ္၏ ။ သို႔ၿဖစ္ရာ လူသား၏ ဘက္စံု မွ်မွ်တတ တိုးတက္ဖံြၿဖိဳးေရး ၊ ၿပည္႔၀ေသာ လူသားတစ္ေယာက္ ၿဖစ္ေၿမာက္ေရးမွာ ႏွလံုးသားဘက္ေရာ ဦးေႏွာက္ဘက္ပါ အညီအမွ် တစ္ၿပိဳင္နက္ တိုးတက္ ဖြံၿဖိဳးေအာင္ ၿပဳလုပ္မွသာ ၿဖစ္ႏုိင္ေပသည္။ ဤကားဗုဒၶ၏ ပညာႏွင္႔ပတ္သက္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္ၿဖစ္၏ ။
ကမၻာတစ္၀န္းလံုးရွိ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ပညာေရးစနစ္၏ ေယဘူယ် ရည္မွန္းခ်က္သည္ အသက္ေမြးမႈအတြက္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ အသိပညာရွိသည္႔ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ထုတ္လုပ္ေရးသာ ၿဖစ္ေနေပေသးသည္။ ေယဘူယ် ကၽြမ္းက်င္မႈ ၊ အဆင္႔ၿမင္႔(အထူး) ကၽြမ္းက်င္မႈကိုသာ ဦးစားေပးေန၏ ။

ထိုပညာေရးစနစ္သည္ အတတ္ပညာအရည္အေသြး ထူးခၽြန္ထက္ၿမက္ေရးကိုသာ အေလးထားေသာ၊ အထူးအေလးထားေသာ စနစ္ၿဖစ္သည္။ လူသား၏ ကိုယ္က်င္႔တရားႏွင္႔ စိတ္၀ိညာဥ္ဆိုင္ရာ အရည္အေသြးမ်ား တိုးတက္ဖြံၿဖိဳးေရးကိုကား လ်စ္လ်ဴရႈ႕ထားေသာ ပညာေရးၿဖစ္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ထိုပညာေရးစနစ္ၿဖင္႔ ေမြးထုတ္လိုက္ေသာ လူသားမ်ားသည္ကား တည္ၿငိမ္မႈႏွင္႔ သေဘာထားညီမွ်မႈ ကင္းေသာ လူသားမ်ား ၿဖစ္လာၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ထိုလူသားမ်ား ရင္ထဲတြင္ အၿမဲတမ္းေက်နပ္ေရာင္႔ရဲၿခင္းကင္းေသာ ၀ိေရာဓိမ်ား ၿဖစ္ေပၚလွ်က္ရွိသည္႔ၿပင္ ပုဂၢလိကလူသားႏွင္႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားအၾကားမွာလည္း အစဥ္ ပဋိပကၡၿဖစ္ပြားေနရေပေတာ႔သည္။ ထိုသို႔မဟုတ္လွ်င္လည္း ထိုလူသားမ်ားသည္ စဥ္းစားေ၀ဖန္ၿခင္း မရွိဘဲ ၿဖစ္ရာဘ၀မွာ ေရာင္႔ရဲေနၾကသူမ်ား ၿဖစ္ေနတတ္ေပသည္။

လူသား၏ ကိုယ္က်င္႔သီလေကာင္းမြန္ တိုးတက္ေရး စိတ္၀ိညာဥ္ပိုင္း ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအပိုင္းသည္ ဘာသာတရားမ်ားမွာသာ တာ၀န္ရွိသည္ဟု ယူဆၿခင္းသည္ အလြန္ဆိုး၀ါးေသာ အမွားၿဖစ္သည္။"Religion" ဘာသာကိုးကြယ္ ဆိုေသာစကားသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ လူသားအမ်ားစုအတြက္ ခံတြင္းေတြ႔ေလာက္ေသာ စကားမဟုတ္၊ ထိုသို႔ၿဖစ္ရၿခင္းမွာ ဘာသာကိုးကြယ္မႈဆိုေသာ သေဘာကို ေခတ္မစားေတာ႔သည္႔ ေသးသိမ္ေသာ ပူေဇာ္ပသမႈဓေလ႔ထံုးစံမ်ားႏွင္႔ ထပ္တူၿပဳၾကေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္႔ ၿဖစ္ေပသည္။

ေခတ္သိပၸံပညာႏွင္႔ အတတ္ပညာမ်ားက လူထက္အဘက္ဘက္က အဆေပါင္းမ်ားစြာတိက်၍ သာလြန္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ စက္ကရိယာယႏၲရားမ်ား တီထြင္ထုတ္လုပ္ေပးခဲ႔ၿပီး ၿဖစ္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုယႏၲရားမ်ားမွာ အသိဥာဏ္ပညာကင္းမဲ႔ေသာ စက္ယႏၲရားမ်ားသာ ၿဖစ္ၾကေပသည္။ သို႔ၿဖစ္ရာ ကၽြႏု္ပ္တို႔က်င္႔သံုးေနေသာ လက္ရွိပညာေရးစနစ္သည္လည္း အသိဥာဏ္ပညာပါေသာ စက္ႏွင္႔တူေသာ လူသားမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးေနေသာ စနစ္ၾကီးၿဖစ္ေနေလၿပီလားဟု စဥ္းစားစရာ ၿဖစ္ေနေပသည္။

ထိုပညာေရးစနစ္က ေမြးထုတ္ေပးေသာ လူသားမ်ားသည္ ကာလေပၚစက္ယႏၲရားမ်ားေလာက္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈ တိက်မႈလည္း မရွိေခ်။ ထိုကဲ႔သို႔ေသာ ဥာဏ္ပညာကင္းမဲ႔ေသာ လူသားယႏၲရားမ်ားကပင္ ကမၻာ႔အေရးအခင္းမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေၿဖရွင္းေနၾကသည္ၿဖစ္ရာ ကမၻာၾကီးမွာ မည္မွ် အႏၲရာယ္ၾကီးမားေနၿပီ ဆိုသည္ကို စဥ္းစားဖို႔ေကာင္းၿပီ။

ဗုဒၶ၏ ဘ၀ႏွင္႔ပတ္သက္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္မွာ ပညာစခန္းသို႔ တက္လွမ္းေရးပင္ၿဖစ္ေၾကာင္းကို အကၽြႏု္ပ္ ဆိုခဲ႔ၿပီးၿပီ။ ယခု " ပညာ" ဆိုသည္မွာ ဘာကို ဆိုလိုသနည္း။ ရွင္းရေပဦးမည္။ မဂၢင္တရားေတာ္အရ ပညာဆိုသည္မွာ သမာဒိ႒ိ ႏွင္႔ သမာသကၤပၸ ပင္ၿဖစ္သည္။ မွန္ေသာအၿမင္ ႏွင္႔ မွန္ေသာအေတြး ကိုဆိုလိုသည္။

ဤတြင္ သမာဒိ႒ိ (မွန္ေသာအၿမင္) ရရွိေအာင္ ၿပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရာတြင္ အဆင္႔ေလးဆင္႔ရွိသည္။ ပထမအဆင္႔သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ဘ၀ကို ရွိအတိုင္းတိုင္း သိေရးပင္ ၿဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားၿဖင္႔ ေဒသနာကို အမွန္အကန္ သိေရးပင္ ၿဖစ္သည္။ ၄င္းမွာ လူသား၏ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ သုခ၊ ဒုကၡအားလံုးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိနားလည္ဖုိ႔ လိုအပ္ေပသည္။

အကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ဘ၀သည္ ေၿခာက္ပစ္ကင္း မဟုတ္။ မၿမဲ ၊ အနိစၥ ၿဖစ္သည္ဆိုေသာအခ်က္ကို သိၿမင္ဖို႔လိုသည္။ ဘ၀ထဲမွာ အလုိမက်၊ မေက်နပ္မႈႏွင္႔ ပဋိပကၡေတြ ဒင္းၾကမ္းၿပည္႔ေနသည္ကို သိရမည္။ ထို႔ၿပင္ ဤဘ၀သည္ သည္အတိုင္းပစ္ထား၍ မရ။ အစဥ္သၿဖင္႔ တိုးတက္ေနေအာင္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနမွသာ အဆင္ေၿပသည္ ဆုိေသာ အခ်က္မ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ရႈ႕ၿမင္သုံးသပ္တတ္ၿခင္းသည္ သမာဒိ႒ိ (Right Understanding) ၿဖစ္သည္။ ဤကား ဒုကၡသစၥာကို သိၿခင္းၿဖစ္၏ ။

ဒုတိယအခ်က္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ဘ၀၌ ၾကံဳေတြ႔လာရသမွ်ေသာ ၿပႆနာမ်ား ၊ပဋိပကၡမ်ား အားလံုးသည္ တၿခားေၾကာင္႔ ၿဖစ္ေပၚလာသည္မဟုတ္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကိုယ္မွၿဖစ္ေသာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ေသာ အတၱဆႏၵေၾကာင္႔ ၿဖစ္ရသည္။ မွားယြင္းေသာ ငါစြဲ သကၠာယ ဒိ႒ိကို အေၿခခံ၍ ၿဖစ္ရသည္။ ထိုသကၠာယဒိ႒ိကိုပင္ ဘ၀၏ ဘက္ေပါင္းစံုသို႔ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေၾကာင္႔ ၿဖစ္ရသည္ ဆိုေသာအခ်က္ကို နားလည္ၿခင္းပင္ ၿဖစ္သည္။

တတိယအခ်က္သည္ ဤဆင္းရဲၿခင္း အတိဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေၿမာက္ေအာင္ ရုန္းထြက္နုိင္လွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာေသာ၊ ဆင္းရဲကင္းေသာ ဘ၀ကို ရရွိႏုိင္သည္ ဆိုေသာအခ်က္ကို အသိအမွတ္ၿပဳေရးပင္ ၿဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ဘ၀သည္ ဒုကၡေထာင္ေခ်ာက္ထဲမွာ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ကင္းစြာ ပိတ္မိေနသည္ကား မဟုတ္ၾကေခ်။ ဒုကၡမွ ကင္းေ၀းေသာ သေဘာရွိသည္ဆိုသည္ကို သိရမည္။

စတုတၳအခ်က္မွာ ထိုဒုကၡကင္းေ၀းေသာ အၿဖစ္သို႔ ဆုိက္ေရာက္ေအာင္ သြားႏုိင္ေသာ လမ္းသည္ရွိသည္။ ဘ၀ လြတ္ေၿမာက္ၿခင္းအတြက္ ထြက္ရပ္လမ္းရွိသည္။ ထိုလမ္းစဥ္တြင္ ကိုယ္က်င္႔တရားပိုင္းေရာ၊ စိတ္၀ိညာဥ္ပိုင္းႏွင္႔ ပညာပိုင္းပါ ဖြံၿဖိဳးေအာင္လုပ္ေသာ နည္းမ်ားပါရွိသည္။

ဤသို႔ က်င္႔အပ္ေသာ အဆင္႔ေလးဆင္႔ကိုပင္ အရိယာသစၥာေလးပါးဟုေခၚသည္။ ဤအရိယာသစၥာေလးပါးကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ဘ၀၌ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ ၿပႆနာအားလံုးတြင္ အသုံးခ် ေၿဖရွင္းႏုိင္သည္။ ပထမအခ်က္မွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေနႏွင္႔ ၿပႆနာ (၀ါ) ပဋိပကၡကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ေရးပင္ၿဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ထိုၿပႆနာ စတင္ၿဖစ္ေပၚလာရေသာ အေၾကာင္းရင္း မူလကို ရွာေဖြရေပသည္။ တတိယအေနအားၿဖင္႔ ဤၿပႆနာ ဤအခက္အခဲမွ ကၽြတ္ႏုိင္၊ လြတ္ႏိုင္ေသာ အလားအလာ ရွိသလားဆုိသည္ကို ၾကည္႔ရမည္။ ေနာက္ဆံုးအေနႏွင္႔မူ ထြက္ေၿမာက္ႏုိင္ေသာ အေၿခအေန ရွိသည္မွန္လွ်င္ ထိုအေၿခအေနသို႔ ေရာက္ေအာင္သြားႏုိင္မည္႔ အၿဖစ္ႏုိင္ဆံုးနည္းလမ္းကို ရွာၾကံၾကရေပမည္။

ယခု မွန္ေသာအေတြး (သမာကမၼႏၲ) သည္ အဘယ္နည္း။ ကိုယ္က်ိဳးဆႏၵ သကၠာယဒိ႒ိမွ လြတ္ေၿမာက္ေရး အတြက္ ေတြးေတာၾကံစည္ၿခင္းလည္းေကာင္း၊ ငါ ၊ငါ႔ဥစၥာ ဟု ေတြးေတာေသာ၊ အတၱဆန္ေသာ အေတြးကို ၿငင္းပယ္ၿခင္း၊ အၾကမ္းမဖက္ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာၿဖင္႔ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ ေမတၱာထားၿခင္း စသည္တို႔သည္ သမာကမၼႏၲ တြင္ အက်ံဳး၀င္သည္။ ဤသို႔ ၾကံစည္ေတြးေတာရာ၌ ငါစြဲ၊ အတၱၿပဳတ္သြားသည္။ စစ္မွန္ေသာ ေမတၱာတရား၌ ငါအတၱစြဲအတြက္ ေနရာမရွိေခ်။

ဤတြင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ေၿဖၿပခဲ႔ေသာ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ားကို ၾကည္႔ၿခင္းအားၿဖင္႔ ဗုဒၶရႈ႕ၿမင္ေသာ အလိမၼာဥာဏ္ ပညာသေဘာတြင္ အရိယသစၥာတရားကို ထိုးထြင္းသိၿမင္မႈသာမက ငါစြဲ (သကၠာယဒိ႒ိ) ၿပဳတ္ေရးကိစၥ၊ ေမတၱာထားေရး ကိစၥပါ ပါ၀င္ေနေၾကာင္းေတြ႔ရွိရေပသည္။ ဤတြင္ ငါစြဲ ၊ ေဒါသ ႏွင္႔ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားမွ ကင္းရွင္းေသာ ေတြးေတာၾကံစည္မႈအားလံုး ပါ၀င္ေနေပသည္။

ထို႔ေၾကာင္႔ ပါဠိစကားလံုး ပညာကို အဓိပၸါယ္ငံုမိေအာင္ အဂၤလိပ္စကားလံုးၿဖင္႔ ၿပည္႔ၿပည္႔စုံစံု ေဖာ္ၿပရလွ်င္ Wisdom-Love ဟုဆိုသင္႔ေလသည္။ အလံုးစံုေသာ ကိုယ္က်ိဳးအတၱဆန္ေသာအေတြး၊ ဣသာမစၧရိယ၊ ေဒါမနႆ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ အားလံုးတို႔သည္ ဤလူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ကိုယ္ေရးကိစၥမ်ားမွာ ပါေသာေၾကာင္႔ ေမတၱာကင္းမဲ႔ၿခင္းေၾကာင္႔ ၿဖစ္ရသည္ခ်ည္းသာၿဖစ္၏ ။

ဤပညာ၏ ထင္ရွားေသာ လကၡဏာတစ္ရပ္မွာ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚမႈ၊ အာဃာတကင္းမႈ၊ ႏုိင္ငံေရး စီးပြားေရး လူမႈေရး စနစ္တစ္ခုေအာက္တြင္ ေက်းကၽြန္ၿဖစ္ရၿခင္းမွ ကင္းလြတ္မႈၿဖစ္သည္။

ထို႔ထက္ပို၍ဆိုးေသာအခ်က္မွာ အသိဥာဏ္၏ ေက်းကၽြန္ (အယူ၀ါဒ ေက်းကၽြန္) ၿဖစ္ရၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။ ထိုအသိဥာဏ္ (အယူ၀ါဒ) ကၽြန္ၿဖစ္ရၿခင္းကား သိရလည္းခက္၏ ။ ထိုကၽြန္ဘ၀မွ လြတ္ေၿမာက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔လည္း ခက္သည္။

ယခုေခတ္တြင္ ဤအယူ၀ါဒ ကၽြန္ၿပဳေသာစနစ္သည္ လူသာမန္တို႔ ေလာကမွာသာ ၿပန္႔ပြားေနသည္မဟုတ္။ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ ဟု ဆိုသူမ်ား ေလာကမွာလည္း ၿပန္႔ပြားလွ်က္ ရွိေပသည္။ လူထုဆက္သြယ္ေရးစနစ္မ်ားၿဖစ္ေသာ သတင္းစာ၊ ေရဒီယို၊ တယ္လီဗီးရွင္း၊ ရုပ္ရွင္ႏွင္႔ အခ်ိဳ႕စာအုပ္မ်ားသည္ ထိုစနစ္ကို ၿပန္႔ပြားေအာင္ ၿဖန္႔ၿဖဴးေနၾကေသာ အရာမ်ားၿဖစ္ၾကေပသည္။

လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚမႈ၊ လြတ္လပ္စြာ စူးစမ္းေလ႔လာမႈ သေဘာတို႔ကို ကာလာမသုတ္တြင္ ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားခဲ႔ေပသည္။ ထိုသေဘာတရားမ်ိဳးကို အၿခားေသာ မည္သည္႔အယူ၀ါဒမွာမွ ေတြ႔ၿမင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုသေဘာကို ပါဠိစကား၌ ဧဟိပႆိေကာ ဟု ေဖာ္ၿပ၏ ။ အဓိပၸါယ္မွာ “လာပါ ကိုယ္တိုင္ေလ႔လာ ဆန္းစစ္ၾကည္႔ပါ” ဟု ဖိတ္ေခၚၿခင္းၿဖစ္၏ ။ “လာယံုၾကစမ္းပါ” ဟု ခုိင္းထားၿခင္း မဟုတ္ေပ။

ပညာကိုရွာေသာသူ၏စိတ္သည္ တစ္စံုတစ္ခုကိုမွ် စြဲလမ္းၿခင္း၊ ကပ္ၿငိၿခင္း ကင္းရမည္။ တစ္စံုတစ္ခုကို အယူအစြဲသန္ေနလွ်င္ အၿခားေသာ အယူအဆမ်ားကို အထင္ေသးေပေတာ႔မည္။ ဤတစ္ခုတည္းသာ အမွန္ၿဖစ္သည္။ က်န္ေသာအရာအားလံုး မွားသည္ဟု ဆိုေပေတာ႔မည္။

ဤလြတ္လပ္စြာေတြးေခၚမႈ၏ ေထာက္ကူသေဘာ အယူအဆမွာ သည္းခံစိတ္ရွိၿခင္း၊ နားလည္မႈရွိၿခင္းပင္ ၿဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမ်ား ၊ ႏုိင္ငံေရးအရ စစ္တိုက္သည္ကားရွိသည္၊ သို႔ေသာ္ ဘာသာေရးအတြက္ ညဥ္းဆဲ သတ္ၿဖတ္ၿခင္းမ်ိဳးကား လံုး၀မရွိေပ။

လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚၿခင္း၊ သည္းခံၿခင္း၊ ကိုယ္ခ်င္းစာၿခင္း သေဘာတို႔သည္ ပညာ၏ သေဘာပင္ၿဖစ္သည္။ ေနာက္အေရးပါေသာ ပညာ၏သေဘာတစ္ခုမွာ အနိစၥဆိုေသာ ေလာကနိယာမ တရားၾကီးကို သိၿမင္ သေဘာေပါက္ၿခင္းပင္ ၿဖစ္သည္။

ဗုဒၶ၏အေတြးအေခၚအရ တည္တံ႔ခိုင္ၿမဲေသာ အရာဟူ၍ ဘာဆိုဘာမွ် မရွိေခ်။ မေၿပာင္းလဲေသာတရားဟူ၍ လံုး၀မရွိေခ်။ ဘ၀အပါအ၀င္ အားလံုးေသာ အရာခပ္သိမ္းတို႔သည္ သခၤါရတရားမ်ားခ်ည္းသာ ၿဖစ္ၾကသည္။ ၿပဳၿပင္၍ ၿဖစ္ရေသာ အရာခ်ည္းသာပင္။ အခ်င္းခ်င္း အမွီၿပဳ၍ အၿမဲတေစ ေၿပာင္းလဲေဖာက္ၿပန္ေနေသာ သမုတိသစၥာခ်ည္းသာ ၿဖစ္ၾကကုန္သည္။

ဤေၿပာင္းလဲၿခင္းတရားကို ဘယ္တန္ခိုးေတာ္ရွင္မွ တားဆီး၍ ရေကာင္းသည္ မဟုတ္ေခ်။ ထိုတရားကို နားမလည္သူမ်ားသည္ ၀မ္းနည္းၾက၊ ပူေဆြးၾက၊ ေသာကေရာက္ၾကရသည္။

အသိ အလိမၼာ ဥာဏ္ပညာရွိသူတို႔သည္ ေယဘူယ်သစၥာတရားၿဖစ္ေသာ ဤအနိစၥတရားကို ရႈ႕ၿမင္ နားလည္ ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ မၿမဲ၊ ေဖာက္ၿပန္ေသာ သေဘာတုိ႔ႏွင္႔ ၾကံဳေတြ႔ၾကရေသာအခါ ၀မ္းနည္းၿခင္း၊ ပူေဆြးၿခင္း၊ ေသာကပရိေဒ၀ ေရာက္ၿခင္း မရွိၾကေတာ႔ေပ။ ပညာ၏သေဘာမွာ မေရွာင္မလႊဲသာေသာ ကိစၥမ်ားႏွင္႔ အလိုက္သင္႔ ေနႏုိင္ၿခင္းလည္းၿဖစ္ေပသည္။

ေလာက၏အရႈပ္အေထြးမ်ားကို ဘယ္သူသည္ ေၿဖရွင္းႏုိင္ပါမည္နည္းဟု ဗုဒၶအား တစ္ခါက ေမးဖူးေလသည္။ ဗုဒၶက သီလ ၊ သမာဓိ၊ ပညာၿဖင္႔ အားၾကီးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာက၏အရႈပ္အေထြးမ်ားကို ေၿဖရွင္းႏုိင္သည္ဟု ေၿဖေတာ္မူခဲ႔ဖူးေလသည္။

ဆရာဦးဆန္းလြင္၏ ဒႆနစာစုမ်ား မွ..........

Print this post

1 comments:

wailin said...

လာလည္သြားပါတယ္

Related Posts with Thumbnails

Design By

free skin 4 MM

ဒီဇိုင္း : Free Skin For Myanmar Bloggers