Friday, November 13, 2009

လူၿဖစ္က်ိဳးနပ္ရန္


ဘုရားအၿဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၍ ၄၅-၀ါ ကာလပတ္လံုး ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ ပိဋကတ္သံုးပုံကို အဆီညွစ္၍ အႏွစ္သာရကို ထုတ္ယူသည္ရွိေသာ္ ေဗာဓိပကိၡယတရား ၃၇-ပါး ရ၏ ။ ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ - ပါးသည္ ပိဋကတ္သံုးပံု၏ အဆီအႏွစ္တည္း။ တစ္ဖန္ ေဗဓိပကိၡယတရား ၃၇ - ပါးကို အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပန္သည္ရွိေသာ္ ၀ိသုဒိၶ ၇ ပါးၿဖစ္၏ ။တစ္ဖန္ ၀ိသုဒိၶ ၇ -ပါးကို အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပန္သည္ ရွိေသာ္ သီလ , သမာဓိ , ပညာ သံုးပါးၿဖစ္၏ ။ အဓိသီလ အဓိစိတၱ အဓိပညာ သာသနာေတာ္ၾကီး သံုးပါး ေခၚ၏ ။ သိကၡာ သံုးပါးလည္း ေခၚ၏ ။ သီလဆိုေသာ္လည္း လူတို႔မွာ နိစၥသီလမ်ိဳးကိုသာ ပဓာနအားၿဖင္႔ လိုအပ္၏ ။ နိစၥသီလမ်ိဳးတို႔ႏွင္႔ ၿပည္႔စံုေသာ သူတို႔အား ယခုဘ၀၌ မဂ္ , ဖိုလ္ , ကိုရႏုိင္ရန္ ၀ိဇၨာ , စရဏတရားစုတြင္ သီလဟူေသာ စရဏတရား ၿပည္႔စံုေတာ႔သည္။ ထို နိစၥသီလမ်ိဳးအေပၚ၌ ဥေပါသထ သီလမ်ိဳး အမႊမ္းတင္ႏုိင္ပါလွ်င္ သာ၍ ေကာင္းၿမတ္ေတာ႔သည္။


နိစၥသီလမ်ိဳးဆိုသည္ကား လူတို႔၌ အာဇီ၀႒မက သီလေပတည္း။ ထိုသီလမ်ိဳးကို ေကာင္းစြာ ေစာင္႔ထိန္းရာ၏ ။ ပုထုဇဥ္ဂတိၿဖစ္၍ လြန္က်ဴးမိၿပန္လွ်င္ ဤအမႈ႕ကို ေနာင္ေရွာင္ၾကဥ္အံ႔ဟု ေဆာက္တည္က ခဏၿခင္း တည္ၿပန္၏ ။ ေနာင္လြန္က်ဴးမိၿပန္လွ်င္လည္း ထုိနည္းတူ ေဆးေၾကာလွ်င္ စင္ၿမဲစင္ၿပန္ေတာ႔သည္။ ေဆးေၾကာ၍ စင္ၿပန္လွ်င္ သီလႏွင္႔ၿပည္႔စံုသူ ၿဖစ္ၿပန္၏ ။ မခဲယဥ္းလွ ။ နိစၥသီလမ်ိဳးၿဖစ္ခဲ႔၍ လြန္က်ဴးမိလို႔ရွိလွ်င္ဘယ္အခါမဆို ခဏၿခင္း သုတ္သင္ေဆးေၾကာမႈ အသစ္ေဆာက္တည္မႈကို ၿပဳရသည္။ ယခုကာလ၌ သီလႏွင္႔ ၿပည္႔စံုသူတို႔ကား အလြန္ေပါမ်ားကုန္၏ ။ ကသိုဏ္အသုဘ အစရွိေသာ အာရုံတို႔ မေနာဒြါရအတြင္း၌ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ ထင္ၿမင္မႈ႕ရွိေသာ သမာဓိသို႔ ေပါက္ေရာက္ဖူးေသာသူ , ရုပ္-နာမ္
္ဓမၼတို႔၏ အနိစၥလကၡဏာသို႔ ဥာဏ္ပညာ ေပါက္ေရာက္ဖူးေသာ သူတို႔ကား အလြန္ရွားပါးလွကုန္၏ ။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔နည္းဆိုေသာ္ သမထ , ၀ိပႆနာမႈ႕၏ ဓမၼႏၲရာယ္ကို ၿပဳတတ္ေသာ မိစၧာဓမၼတို႔ အလြန္ ထၾကြေသာင္းက်န္းေသာအခါ ၿဖစ္ေလေသာေၾကာင္႔တည္း။

ဓမၼႏၲရာယ္ကို ၿပဳတတ္ေသာ မိစၧာဓမၼဆိုသည္ကား
  • သံသရာေဘးကို ေကာင္းစြာမၿမင္ႏုိင္ၿခင္း။
  • မဂ္,ဖိုလ္ကို ရထိုက္ေသာ ေခတ္ကာလ မဟုတ္ဟု ထင္မွတ္ၿခင္း။
  • ပါရမီအရင္႔ကို ေစာင္႔စားၿခင္း။
  • ယခုကာလ ရွိၾကသူတို႔ကို ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ဟုထင္မွတ္ၿခင္း။
  • အဓိပဓိၿဖစ္ေသာ ေရွးေရွးဆရာၾကီးတို႔ပင္ မၿဖစ္ႏုိင္ၾကကုန္ၿပီဟု ဆႏၵ,လံုလဥႆါဟကို စြန္႔ထားၿခင္း။
စသည္တို႔တည္း။ ကုသိုလ္မႈ႕တို႔မည္သည္ အဆံုးတိုင္မေရာက္ေသာ္လည္း အခ်ည္းႏွီး
ၿဖစ္ႏုိင္ေသာ အမႈမ်ိဳးမဟုတ္ကုန္။ ပါရမီ မရွိေသးသူ အားထုတ္လွ်င္ ပါရမီၿဖစ္၏ ။ အားမထုတ္လွ်င္ ပါရမီ ၿဖစ္ခြင္႔ကိုမွ် မရၿပီ။
ပါရမီ မရင္႔ေသးေသာသူ အားထုတ္လွ်င္ ပါရမီရင္႔ရာ ေနာက္ဘ၀မွာ ဤသာသနာ၌ပင္ မဂ္, ဖိုလ္ ရႏုိင္၏ ။
အားမထုတ္လွ်င္ ပါရမီ ရင္႔ခြင္႔ကိုမွ် မရၿပီ။ ပါရမီ ရင္႔ၿပီးၿဖစ္လွ်င္ ယခုဘ၀၌ပင္ မဂ္, ဖိုလ္ကို ရႏုိင္၏ ။ အားမထုတ္လွ်င္ မရၿပီ။ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ၿဖစ္သူ အားထုတ္လွ်င္ ေနာက္ဘ၀၌ တိဟိတ္ၿဖစ္ႏုိင္၏ ။ အားမထုတ္လွ်င္ ဘ၀အဆက္ဆက္ပင္ ဒိြဟိတ္က တက္ခြင္႔မရႏုိင္ရာၿပီ။ အဟိတ္သို႔ ေလ်ာ႔၍ သြားဖို႔သာ ရွိေတာ႔သည္။ ေလာက၌ တစ္ေယာက္ေသာသူသည္ ရဟန္းၿပဳမည္ ၾကံစည္အားသစ္လွ်က္ ရွိ၏ ။ တစ္ေယာက္ေသာသူက တစ္သက္လံုးေနႏုိင္မွၾကံ ၊ မေနႏုိင္လွ်င္ မၾကံႏွင္႔ဟု ဆိုမိတတ္၏ ။ ဓမၼႏၲရာယ္ကို ၿပဳသည္မည္၏ ။
"စိတၱဳပၸါဒမတၱမိၼ ကုသေလသု ဓေမၼသု ဗဟူပကာရံ ၀ဒါမိ" ဟုေဟာေတာ္မူ၏ ။
ကုသေလသု၊ဓေမၼသု ေကာင္းမႈ႕ကုသုိလ္ တရားမ်ိဳးတို႔၌ ၊ စိတၱဳပၸါဒ မတၱမိၼ၊ စိတ္အၾကံၿဖစ္ကာမွ်ကိုလည္း၊ ဗဟူပကာရံ၊ ေက်းဇူးဥပကာရ မ်ား ၿမတ္လွ၏ ဟူ၍ အဟံ ငါဘုရားသည္ ၀ဒါမိ ေဟာေတာ္မူ၏ ။
ဒါနကုသိုလ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဒါနၿပဳသူကိုလည္းေကာင္း ရႈတ္ခ်လွ်င္ ပုညႏၲရာယ္ ၿငိတတ္သည္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ကုသိုလ္ကိုလည္းေကာင္း၊ အားထုတ္သူကိုလည္းေကာင္း ရႈတ္ခ်လွ်င္ ဓမၼႏၲရာယ္ၿငိတတ္သည္။ ပုညႏၲရာယ္
ၿငိခဲ႔လွ်င္ ေနာက္ဘ၀တို႔၌ တန္ခိုးအရွိန္အ၀ါ ဥစၥာဓန ကင္းရွင္း၍ ဆင္းရဲအတိ ၿဖစ္တတ္သည္။ ဓမၼႏၲရာယ္ ၿငိခဲ႔လွ်င္ ေနာက္ေနာက္ ဘ၀တို႔၌ သီလသိကၡာ၊ အလိမၼာ ကင္းရွင္း၍ ယုတ္ညံ႕ၿခင္းအတိ ၿဖစ္တတ္သည္။ သတိမူၾကကုန္ေလ။ယခုအခါ သာသနာတြင္း၌ ၾကံဳၾကိဳက္ၾကကုန္ေသာ သူအေပါင္းတို႔အား ၿပဆိုခဲ႔ၿပီးေသာ မိစၧာဓမၼတို႔ကို ပယ္ရွင္း၍ ယခုဘ၀၌ပင္ အပါယ္သံသရာမွ ကၽြတ္ထိုက္လွ်င္လည္း ကၽြတ္ေစရမည္။ မကၽြတ္ထိုက္လွ်င္လည္း ေနာက္ဘ၀၌လည္းေကာင္း၊ ေနာက္ဘုရားသာသနာ၌လည္းေကာင္း၊ ကၽြတ္လြတ္ႏိုင္ရန္ သမထ, ၀ိပႆနာ ပါရမီမ်ိဳးေစ႔ကို ေအာင္ၿမင္စြာ ရေစရမည္ဟု ထက္သန္ေသာဆႏၵ , ၀ိရီယၿဖင္႔ သမထအလုပ္ , ၀ိပႆနာအလုပ္မ်ားကို ေယာကၤ်ား , မိန္းမ အားထုတ္ၾကမွသာ ဘ၀အေၿခေနႏွင္႔ လူၿဖစ္က်ိဳးနပ္ရန္ကို ၿပဆိုခန္းၿပီး၏ ။
္္လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၏ ေဗာဓိပကိၡယဒီပနီက်မ္း မွ.........

:ၿမတ္ေသာ ဘုရားအေလာင္းစသည္တို႔၏ ဥစၥာၿဖစ္ေသာကုသိုလ္ကံတရား
:ကုသိုလ္၏ အေႏွာက္႔အယွက္္
:တရား၏ အေႏွာက္႔အယွက္

Print this post

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Design By

free skin 4 MM

ဒီဇိုင္း : Free Skin For Myanmar Bloggers