Monday, November 2, 2009

အယူ၀ါဒတစ္ခုကို လက္ခံေတာ႔မည္ဆိုလွ်င္


ဘာသာကိုးကြယ္မႈ႕ဆိုတာ လူတိုင္းလူတိုင္းရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အခြင္႔အေရး ၿဖစ္ပါတယ္။ လူတစ္ဦးဦးက ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုက ဟိုဘာသာကို မယူနဲ႔၊ မကိုးကြယ္နဲ႔၊ သည္ဘာသာကိုယူ၊ သည္ဘာသာကို ကိုးကြယ္လို႔ တိုက္တြန္းတဲ႔အတြက္ ယူရတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။

သူတစ္ပါးက တိုက္တြန္းတဲ႔အတြက္ အဲသည္ဘာသာရဲ႕အေၾကာင္းကို ဘက္စံု၊ ေထာင္႔စံုက မစဥ္းစား၊ မေလ႔လာ မစံုစမ္းဘဲ၊ အရမ္းလက္ခံယံုၾကည္ကိုးကြယ္မိလို႔ ေကာင္းရင္ေတာ္ပါရဲ႕၊ မေကာင္းရင္ "ကုန္ရႈံးရင္ တစ္ေခါက္၊ ဆရာရႈံးေတာ႔ တစ္သံသရာလံုးေမွာက္" ဆိုတဲ႔ ေရွးပညာရွိၾကီးမ်ား၏ အဆိုအမိန္႔အတိုင္း သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး မဆံုးႏုိင္တဲ႔ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ရဖို႔ရွိပါတယ္။၀ိဘဇၨ၀ါဒီ(အရာရာကိုေ၀ဖန္စိစစ္ၿပီးေဟာေၿပာဆံုးမေတာ္မူေလ႔ရွိတဲ႔)ဗုဒၶဘုရားရွင္က ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူတာကေတာ႔
"ကာလာမမင္းတို႔၊ တပ္မက္ၿခင္း ေလာဘ၊ အမ်က္ထြက္ၿခင္း၊ ၿပစ္မွား ဖ်က္ဆီးၿခင္းေဒါသ၊ ေတြေ၀မိုက္မဲၿခင္း ေမာဟ၊ တို႔သည္ သတၱ၀ါတို႔၏ သႏၲာန္၌ ၿဖစ္လတ္ေသာ္ အစီးအပြားၿဖစ္ဖို႔ရာရွိသေလာ၊ အစီးအပြားမဲ႔ဖို႔ရာ ၿဖစ္သေလာ"
"အစီးအပြားမဲ႔ဖို႔ရာသာ ၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား"
"မွန္တယ္၊ ကာလာမမင္းတို႔။ ထို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားတို႔ၿဖစ္ေနေသာ၊ ထိုတရားအလႊမ္းမိုး ခံေနရေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္
သူ႔အသက္ကိုလည္းသတ္၏ ။ သူ႔ဥစၥာကိုလည္း ခိုး၏ ။ သူ႔မယားကိုလည္း သြားလာ၏ ။ မဟုတ္မမွန္တာကိုလည္း ေၿပာ၏ ။
သူတစ္ပါးကိုလည္း ထိုအတိုင္းၿပဳဖို႔တိုက္တြန္း၏ ။ ထိုသူအား ၾကာၿမင္႔ေသာကာလပတ္လံုး အစီးအပြား မဲ႔ဖို႔ရာ၊ ဆင္းရဲဖို႔ရာ ၿဖစ္ႏုိင္
သည္မဟုတ္ေလာ"
"မွန္ပါ႔၊ အစီးအပြားမဲ႔ဖို႔၊ ဆင္းရဲ႕ဖို႔ ၿဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ဘုရား"
"ငါေမးမယ္၊ ကာလာမမင္းတို႔။ သင္တို႔ စိတ္ထဲမွာ ထင္တဲ႔အတိုင္း (ကိုယ္ပိုင္အသိနဲ႔) ေၿဖၾက။ သည္ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရား
ေတြဟာ ကုသိုလ္တရားေတြလား၊ အကုသိုလ္တရားေတြလား"
"အကုသိုလ္တရားေတြပါဘုရား"
"အၿပစ္ရွိတဲ႔ တရားေတြလား၊ အၿပစ္မရွိတဲ႔တရားေတြလား"
"အၿပစ္ရွိတဲ႔ တရားေတြပါဘုရား"
"ပညာရွိတို႔ ကဲ႔ရဲ႕ထိုက္တဲ႔ တရားေတြလား၊ ခ်ီးမြမ္းထိုက္တဲ႔ တရားေတြလား"
"ကဲ႔ရဲ႕ထိုက္တဲ႔ တရားေတြပါဘုရား"
"သည္ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားေတြကို မိမိသႏၲာန္မွာ ၿဖစ္ေစအပ္လွ်င္၊ သည္တရားေတြကို မိမိသႏၲာန္မွာ လက္ခံသိမ္းပိုက္
ထားလွ်င္ အကိိ်ဳးစီးပြားမဲ႔ဖို႔ရာ၊ ဆင္းရဲဖို႔ရာ ၿဖစ္သလား၊ မၿဖစ္ဘူးလား"
"အက်ိဳးစိးပြား မဲ႔ဖို႔ရာ၊ ဆင္းရဲဖုိ႔ရာ ၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား"
"ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းဖို႔ရာ ၿဖစ္သလား၊ ကဲ႔ရဲ႕ဖို႔ရာ ၿဖစ္သလား"
"ပညာရွိတို႔ ကဲ႔ရဲ႕ဖုိ႔ရာ ၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား၊ ဒါဟာ တပည္႔ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္အသိနဲ႔ ေၿဖတာၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား"
"ကာလာမမင္းတို႔၊ အဲသည္အတိုင္းပဲ ဘယ္သူက ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔လာၿပီး သည္အယူ၀ါဒကို ယူပါလို႔ေၿပာေၿပာ အဲသည္အယူကို သင္တို႔
ကိုယ္တိုင္သိၿပီးသား အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ စိစစ္ၾကည္႔ၿပီး သည္အယူယူလို႔ရွိရင္ အကိ်ဳးစီးပြားမဲ႔ဖို႔ရာသာၿဖစ္တယ္၊ ဆင္းရဲဖို႔ရာသာ
ၿဖစ္တယ္၊ ပညာရွိတို႔ ကဲ႔ရဲ႕ဖို႔ရာသာ ၿဖစ္တယ္လို႔ ကိုယ္ပိုင္အသိနဲ႔သိရင္ ဘယ္သူဘယ္လိုေၿပာေၿပာ လက္မခံနဲ႔၊ မယူနဲ႔၊
ပယ္စြန္႔ပစ္လိုက္။"
"ငါဆက္ေမးဦးမယ္ ကာလာမမင္းတို႔၊ သင္တို႔ စိတ္ထဲမွာ ရွိတဲ႔အတိုင္း ကိုယ္ပိုင္အသိနဲ႔ေၿဖပါ။ မတပ္မက္ၿခင္း အေလာဘ၊ မၿပစ္မွား
မဖ်က္ဆီးၿခင္း အမ်က္မထြက္ၿခင္း အေဒါသ၊ မေတြေ၀ မမိုက္မဲၿခင္း အေမာဟ တရားတို႔ မိမိသႏၲာန္မွာ ၿဖစ္ခဲ႔ေသာ္ အက်ိဳးစီးပြား
ရွိဖို႔ရာ ၿဖစ္သေလာ၊ အက်ိဳးစီးပြား မဲ႔ဖို႔ရာ ၿဖစ္သေလာ"
"အက်ိဳးစီးပြား ရွိဖို႔ရာသာ ၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား"
"အဲသည္ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ တရားတုိ႔ ၿဖစ္ေနခဲ႔ေသာ္၊ ရွိေနခဲ႔ေသာ္ သတၱ၀ါ၏ အသက္ကိုလည္းမသတ္၊ သူ႔ဥစၥာ
ကိုလည္း မခိုး၊ သူ႔မယားကိုလည္း မသြားလာ၊ မမွန္တဲ႔စကားကိုလည္း မေၿပာ၊ အဲဒါေတြ ၿပဳလုပ္ဖို႔ (ေစာင္႔ထိန္းဖို႔) သူတစ္ပါး
ကိုလည္း တိုက္တြန္း၊ အဲသည္ သတၱ၀ါ၏ အသက္ကို မသက္ၿခင္း စသည္ဟာ ရွည္ၾကာၿမင္႔စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြား
ရွိဖို႔ရာ ခ်မ္းသာဖို႔ရာ ၿဖစ္ႏုိင္တယ္ မဟုတ္လား"
"မွန္ပါ၊ ၿဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ဘုရား"
"ဒါၿဖင္႔ သည္အေလာဘ အစရွိတဲ႔ တရားေတြဟာ ကုသိုလ္တရားေတြလား၊ အကုသိုလ္တရားေတြလား"
"ကုသုိလ္တရားေတြ ၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား"
"အၿပစ္ရွိတဲ႔ တရားေတြလား အၿပစ္မရွိတဲ႔တရားေတြလား"
"အၿပစ္မရွိတဲ႔ တရားေတြပါဘုရား"
"ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္တဲ႔ တရားေတြလား၊ ကဲ႔ရဲ႕အပ္တဲ႔ တရားေတြလား"
"ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္တဲ႔ တရားေတြပါဘုရား"
"သည္တရားေတြကို မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ ၿပည္႔စံုေစအပ္သည္ ရွိေသာ္ အစီးအပြားၿဖစ္ဖို႔ရာ၊ ခ်မ္းသာဖို႔ရာ ၿဖစ္ကုန္သေလာ၊ မၿဖစ္ကုန္
သေလာ"
"အစီးအပြား ၿဖစ္ဖို႔ရာ၊ ခ်မ္းသာဖို႔ရာ ၿဖစ္ကုန္ပါတယ္ဘုရား။ ဒါဟာ တပည္႔ေတာ္တို႔ ကိုယ္ပိုင္အသိနဲ႔ ကိုယ္တိုင္သေဘာေပါက္ၿပီး၊
ေၿဖတာ ၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား"
"ကာလာမမင္းတို႔...သည္လုိ သေဘာေပါက္ၿပီးလို႔ရွိရင္ အေလာဘ မတပ္မက္တဲ႔တရားေတြဟာ အကုသိုလ္ေတြၿဖစ္တယ္၊
အစီးအပြားမဲ႔ဖို႔ ဆင္းရဲဖို႔သာၿဖစ္တယ္ စသည္ၿဖင္႔ ဘယ္လိုအေၾကာင္းမ်ိဳးေတြၿပၿပီး (မမွန္ကန္တဲ႔ အေၾကာင္းေတြၿပၿပီး)ေၿပာေစကာမူ
သင္တို႔ အယူကို ေၿပာင္းလဲစြန္႔ပစ္ေတာ႔မည္မဟုတ္။ မိမိတို႔ အယူမွန္ကိုသာ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ယူၾကေပလိမ္႔မည္" ဟု ကာလမမင္းတို႔အား
ဘုရားရွင္ အဆံုးအမၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ အယူ၀ါဒ တစ္ခုကို လက္ခံေတာမယ္ ယူေတာ႔မယ္ဆိုရင္ အဲသည္အယူ၀ါဒရဲ႕အႏွစ္သာရကို ဘက္စံု၊ ေထာင္စံု လက္ကုန္ႏိႈက္
ေလ႔လာၾကည္႔ၿပီး အၿပစ္မရွိဘူး၊ ဆင္းရဲေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး၊ ပညာရွိမ်ား ကဲ႔ရဲ႕စရာ မဟုတ္ဘူး၊ မေကာင္းမႈ႕အကုသိုလ္ မၿဖစ္ဘူးလို႔
ကိုယ္တိုင္သေဘာေပါက္မွ အဲသည္အယူ၀ါဒကို ယူပါ။ လက္ခံက်င္႔သံုးပါ။
ဟံသာသီရိ ၏ ဗုဒၶ၀ါဒဆိုင္ရာ အေမးအေၿဖမ်ား (တတိယတြဲ) မွ ၿပန္လည္ေဖာ္ၿပပါသည္။


Print this post

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Design By

free skin 4 MM

ဒီဇိုင္း : Free Skin For Myanmar Bloggers