Sunday, November 22, 2009

သမုဒၵ၀ါဏိဇဇာတ္

အို...ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အေပါင္းတို႔၊ ငါတို႔ ေလးၿမတ္ ကိုးကြယ္အပ္ေသာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားဟူသည္ ဘာသာၿခား ဘုရားကဲ႔သို႔ အေရးေပၚမွ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ကယ္ဆယ္မည္ဟု တာ၀န္ခံထားေသာ ဘုရားမဟုတ္၊ ေစာေစာစီးစီးက ကိုယ္စီကိုယ္င၊ က်င္႔ၾကဖို႔ရန္ လမ္းမွန္ ကမ္းမွန္ ညႊန္ၿပေတာ္မူေသာ ဘုရားၿဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ညႊန္ၿပေတာ္မူသၿဖင္႔ အားရသင္႔ေသာ အခ်က္ကို အၿမြက္မွ် ၿပဦးအံ႔။

ေရွးတုန္းက ကုန္သည္တစ္ေထာင္ကို ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ေယာက္ခြဲ၍ ငါးရာစီ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီးလွ်င္ သမုဒၵရာအလယ္ ကၽြန္းငယ္တစ္ခုကိုေတြ႕၍ ေပ်ာ္ေမြ႕စြာ ေနထိုင္စဥ္ အေတာ္ၾကာလွ်င္ ကၽြန္းေပၚမွာ အညစ္အေၾကးေတြ ၿပန္႔ႏွ႔ံလ်က္ မသန္႔မရွင္း ေနထိုင္ၾကၿခင္းေၾကာင္႔ ကၽြန္းေစာင္႔နတ္တို႔ အမ်က္ထြက္သၿဖင္႔ စည္းေ၀းတိုင္ပင္ေသာအခါ ပင္လယ္ေရကို လႊမ္းမိုးေစၿပီးလွ်င္ တစ္ကၽြန္းလံုး ေဆးေၾကာလ်က္ လူေတြကို ေမွ်ာပစ္ဖို႔ ဆံုးၿဖတ္ၾကေလသည္။

ထို႔ေၾကာင္႔ တရားေစာင္႔ေသာ ဓမၼနတ္သားက ေၿမာက္ဘက္ေကာင္းကင္က ကိုယ္ထင္ၿပ၍ " ေနာက္ ၁၅ ရက္ ေလာက္ ၾကာလွ်င္ ပင္လယ္ေရလႊမ္းသၿဖင္႔ နစ္မြန္းေမ်ာပါကုန္လိမ္႔မည္။ ေစာေစာက တင္ၾကိဳလ်က္ ေလွမ်ား တက္မ်ားကို အဆင္သင္႔ၿပင္ထားၾကကုန္ေလာ႔ " ဟု ေၿပာဆို၍ ကြယ္သြားၿပီးေနာက္ လူအမ်ားလည္း ညႇဳိးငယ္စြာ က်န္ရစ္ၾကေလသည္။

ထို႔ေနာက္ အဓမၼနတ္သားက ေတာင္အရပ္၌ ကိုယ္ထင္ၿပ၍ " ယခင္နတ္သား ေၿပာသြားတဲ႔စကားဟာ မဟုတ္ဘူး အသင္တို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနၿမဲတိုင္းသာ ေနၾကပါ " ဟု ေၿပာဆိုၿပီး ေနာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလေသာ္ ေခါင္းေဆာင္ လူၾကီးႏွစ္ေယာက္တြင္ တစ္ေယာက္က " ပထမ နတ္သားသည္ ငါတို႔ကို သက္သက္လာ၍ ေၿခာက္လွန္႔ၿခင္းၿဖစ္သည္၊ သင္တို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးသာ ေနၾက " ဟု ေၿပာဆိုလ်က္ မည္သည္႔ကိစၥကိုမွ် မေဆာင္ရြက္ဘဲ ေနာက္လိုက္ ငါးရာႏွင္႔အတူ ေနၿမဲတိုင္း ေနေလသည္။

ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ကမူ မိမိေနာက္လိုက္မ်ားကို ေၿပာဆိုသည္မွာ " အေမာင္တို႔ ေလွမ်ားတက္မ်ားကို အဆင္သင္႔ ရွာထားၾကစို႔ရဲ႕၊ ဒုတိယ နတ္သား၏စကား မွန္လွ်င္လည္း ေလွတက္မ်ားကို ရွာရသည္႔အတြက္ ငါတို႔မွာ တာ၀န္မတက္လွပါ ၊ အလိုရွိေသာအခါ အသံုးခ်စရာ ၿဖစ္ပါလိမ္႔မည္၊ ပထမ နတ္သား၏ စကားမွန္လွ်င္ ၿပင္ဆင္ထားေသာ ေလွ , တက္မ်ားၿဖင္႔ အဆင္သင္႔ ထြက္သြားၾကရပါလိမ္႔မည္။"
ဤသို႔ ေၿပာဆိုၿပီလွ်င္ လၿပည္႔ေန႔အခ်ိန္ခါ၀ယ္ ခါတိုင္ထက္ ပို၍ ေရတက္လာကတည္းက အသင္႔ရွာထားေသာ ေလွေပၚသို႔ တက္ၾကၿပီလွ်င္ ေရလႊမ္း၍အလာတြင္လြတ္ရာသို႔ထြက္သြားၾကေလသည္။ အၿခားေခါင္းေဆာင္ႏွင္႔ ေနာက္လိုက္ ငါးရာတုိ႔ကား ေရပို၍တက္အလာတြင္ မ်က္လံုးၿပဴးကာ ကိုးကြယ္ရာမရဘဲ သမုဒၵရာထဲသို႔ ေမ်ာရွာ ၾကေလသည္။

ႊဤဇာတ္ေတာ္၌ ဓမၼနတ္သားက လမ္းမွန္ကို ညႊန္ၿပမႈ အတြက္ မည္မွ် ခ်မ္းသာခြင္႔ရ၍ အဓမၼနတ္သား၏ လမ္းမွားညႊန္ၿပမႈ အတြက္ မည္မွ်အသက္ဆံုးရႈံးရပံုကို စဥ္းစားၿပီးလွ်င္ ဘာသာၿခားတို႔ ဘုရားက "ကယ္တင္မည္" ဟု ၀န္ခံရာ ၀န္ခံသည္႔အတိုင္း ကယ္တင္မည္ မွန္ပါလွ်င္ ေတာ္တန္ဖို႔ ရွိပါေသး၏။ အခ်က္က်မွ မကယ္ႏုိင္လွ်င္ အားလံုးပင္ ခက္ရွာၾကေတာ႔မည္။

ငါတို႔ဘုရားကား " ကယ္တင္မည္ " ဟု ၀န္မခံေပ။ ကိုယ္တိုင္ က်င္႔လွ်င္ ရႏုိင္ေသာ အက်ိဳးမ်ားကို အဆင္႔ဆင္႔ ညႊန္ၿပေတာ္မူ၏ ။ လူခ်မ္းသာ , နတ္ခ်မ္းသာ , ၿဗဟၼာခ်မ္းသာတို႔အၿပင္ နိဗၺာန္ကိုပင္ လိုခ်င္ေသာ ဆုထူးၿဖင္႔ ရႏုိင္ေသာ လမ္းစဥ္ကို ညႊန္ၿပေတာ္မူသည္။ အပါယ္ေလးပါး သြားရမည္႔ လမ္းဆိုးမ်ားကိုလည္း မသြားမိေအာင္ ညႊန္ၿပေတာ္မူ၏ ။ ကယ္တင္မည္ဟု ၀န္ခံထားေသာဘုရား ကယ္တင္ႏုိင္တယ္ ဆိုပါဦးေတာ႔၊ သူႏွင္႔ အလားတူၿဖစ္ေအာင္ ဘယ္ေတာ႔မွ မကယ္၊ သူ႔ေအာက္ေရာက္ရုံသာ ကယ္တင္မည္။ ငါတို႔ဘုရားကား တကယ္က်င္႔ႏုိင္လွ်င္ ကိုယ္ေတာ္ႏွင္႔ အလားတူ ဘုရားတစ္ဆူ ၿဖစ္ေအာင္ပင္ ညႊန္ၿပေတာ္မူ၏ ။ ထိုမွ်ေလာက္ အဆိုးအေကာင္းကို အက်ိဳးအေၾကာင္းကို စံုစြာၿဖင္႔ ညႊန္ၿပေတာ္မူၿခင္းထက္ သာလြန္လံုေလာက္ေသာအခ်က္ ရွိဦးမည္ေလာ။

ယခုကာလ၌ ေသမည္႔ေဘးမွ တစ္ခါေလာက္ ကယ္ဆယ္ဖူးလွ်င္ " အင္မတန္ အသက္သခင္ေက်းဇူးရွင္ၾကီးေပ " ဟု ေၿပာဆိုကာ လြန္စြာ အားထားၾက , ၿမတ္ႏုိးၾက , အသက္ကိုပင္ အပ္ႏုိင္ၾက၏ ။ ဘုရားရွင္ကား တစ္သက္ တစ္ဘ၀ေလာက္ကိုသာ ကယ္ဆယ္သည္ မဟုတ္ေသး။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ၊ တစ္သံသရာလံုး ကယ္မ၍ နိဗၺာန္ရသည္႔ ဘ၀တိုင္ေအာင္ ေစာင္႔ေရွာက္ရာက်သၿဖင္႔ အသက္ေပါင္း မ်ားစြာ၏ ေက်းဇူးရွင္ၾကီးေပတည္း။

ဤေနရာ၌" ကယ္တင္မည္ " ဆိုသည္႔စကား ႏွင္႔ " ကိုယ္တိုင္က်င္႔ " ဟူေသာ စကားႏွစ္ရပ္ကို ေလးနက္စြာ စဥ္းစားၿပန္လွ်င္ ကယ္တင္မည္ဆိုေသာ စကားက အဓမၼနတ္သား၏ " ေအးေအးေနၾက " ဟူေသာ စကားမ်ိဳး ၿဖစ္၍ ကိုယ္တိုင္က်င္႔ၿခင္းသည္ ေလွ , တက္မ်ားကို အဆင္သင္႔ရွာထားၿခင္းႏွင္႔ တူ၏ ။ ထိုကဲ႔သို႔ ကိုယ္တိုင္ က်င္႔ၾကရသည္႔အတြက္ တာ၀န္လည္း မတက္လွပါ။

ေလွ , တက္ မ်ားကို ရွာၾကရသကဲ႔သို႔ မေကာင္းမႈတို႔မွ ေရွာင္ရ၊ ေကာင္းမႈတို႔ကို ၿပဳက်င္႔ေနရေသာေၾကာင္႔ အနည္းငယ္ တာ၀န္တက္သည္မွာ မွန္ပါ၏ ။ သို႔ေသာ္ ထိုတာ၀န္တက္မႈသည္ကား ဤဘ၀အတြက္ လူေကာင္း သူေကာင္းၿဖစ္ဖို႔ အခ်က္သာၿဖစ္၍ အခ်ည္းႏွီး အက်ိဳးမဲ႔ မၿဖစ္ဘဲ ေကာင္းက်ိဳးရဖို႔ အေၾကာင္းသာ ၿဖစ္ပါေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္၏ အလိုေတာ္က် ဤက်မ္းက ညႊန္ၿပခ်က္ကို ဦးထိပ္ရြက္ပန္ဆင္ကာ မိမိလိုရာဆုထူးၿဖင္႔ နိဗၺာန္ကူးလိုလွ်င္ ကယ္တင္မည္႔သူကို အားမကိုးဘဲ အဖိုးတန္ပါရမီတရား သေဘၤာ၊ ေလွ ၊တက္မ်ားကိုသာ သားနားသည္ထက္ သားနားေအာင္ အၿပီးအစီး တည္ေထာင္ထားႏွင္႔ၾကေစခလို။

မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ရတနာ႔ဂုဏ္ရည္က်မ္း မွ..........


Print this post

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Design By

free skin 4 MM

ဒီဇိုင္း : Free Skin For Myanmar Bloggers