Tuesday, November 17, 2009

သႆတဒိ႒ိနဲ႔ဥေစၧဒဒိ႒ိ


ဒီေနရာမွာ သတိထားၾကပါ၊ ဆရာေကာင္းအလြန္လိုအပ္ပါတယ္၊ ဆရာနည္းမရရင္ အံေခ်ာ္တတ္ၾကပါတယ္၊ "ၿပဳလုပ္သမွ် ကုသိုလ္ကံ-အကုသိုလ္ကံေတြဟာ ၿပဳလုပ္ၿပီးရင္ ေပ်ာက္ကုန္တာပဲ၊ ဘာတစ္ခုမွ ေနာက္ဘ၀သို႔ မလိုက္ပါၾကဘူး" လို႔ ယူဆထားရင္ ဥေစၧဒိ႒ ိ( ၿပတ္ကုန္တယ္လို႔ ယူတဲ႔ဒိ႒ိေပါ႔) မွားတယ္။
တစ္ခါၿပဳလုပ္သမွ် ကုသိုလ္ကံ-အကုသိုလ္ကံေတြဟာ ေပ်ာက္ပ်က္မကုန္ဘဲ ေနာက္ဘ၀သို႔ (အရိပ္ပမာ တေကာက္ေကာက္ ) လိုက္ပါသည္လို႔ ယူဆၿပန္ရင္လဲ သႆတဒိ႒ိ ( ၿမဲတယ္ ခိုင္ခန္႔တယ္လို႔ ယူဆတဲ႔ ဒိ႒ိေပါ႔) ဒါလဲ မွားၿပန္တာပဲ။
နည္းနည္းခ်ဲ႕ေၿပာပါဦးမယ္၊ ဒါအေရးၾကီးတယ္၊ ကုိသိုလ္ကံ-အကုသိုလ္ကံေတြဟာ (ဆာယာ၀ အႏုပါယိနီ) အရိပ္ပမာ အစဥ္တစိုက္ ေနာက္ကလိုက္ပါသည္ဆိုတဲ႔စကား။ (စကၠံ၀ ၀ဟေတာ ပဒံ) လွည္းရုန္းေသာ ႏြား၏ ေၿခရာေနာက္သို႔ လွည္းဘီးက တေကာက္ေကာက္လိုက္ပါသကဲ႔သို႔ လိုက္ပါသည္ဆိုတဲ႔စကားေတြဟာ ဘုရားေဟာပါပဲ၊ ဘုရားႏႈတ္ထြက္ေတာ္ေတြပါပဲ၊ ဓမၼပဒမွာ ပါတယ္။



ေဒသနာအမ်ိဳးအစားကႏွစ္-ပါး
ဒါေပမယ္႔ ဒီေနရာမွာက လူေတြ ၿမင္လြယ္ထင္လြယ္ေအာင္ ေဟာရတာ၊ ဥာဏ္ႏုံ႕တဲ႔သူေတြဆိုေတာ႔ သေဘာ ေပါက္လြယ္ေအာင္ ဥပမာေဆာင္ေဟာရတာ၊ ဒါေၾကာင္႔ ဘုရားေဟာေဒသနာက ၂မ်ိဳး ရွိတယ္လုိ႔ မွတ္ပါ။
(က)နီတတၱေဒသနာ=တိုက္ရုိက္ သိမွတ္ရတဲ႔တရားက တစ္မ်ိဳး
(ခ)ေနယ်တၱေဒသနာ= ေဆာင္၍ သြယ္၀ႈိက္၍ သိမွတ္ရတဲ႔ တရားတစ္မ်ိဳးလို႔ (၂) မ်ိဳးရွိတယ္။
ဥပမာ အဘိဓမၼာေတြထဲမွာ ၿမတ္စြာဘုရားက "ခႏၶာငါးပါးရွိတယ္၊ ရူပကၡႏၶာ -ေ၀ဒနာကၡႏၶာ - သညာကၡႏၶာ-သခၤါရကၡႏၶာ-၀ိညာဏကၡႏၶာ လို႔ ငါးပါး" အဲသည္လိုေဟာရင္ ေဟာထားတဲ႔အတိုင္း ေၿဖာင္႔ေၿဖာင္႔ အဓိပၸါယ္ ယူလိုက္ရုံပဲ၊ အဲလို ယူရတာမ်ိဳးဟာ (က) နီတတၱေဒသနာ=တိုက္ရုိက္ သိမွတ္ရတဲ႔တရား မ်ိဳးထဲမွာ ပါတာေပါ႔။
(ဆာယာ၀ အႏုပါယိနီ) တို႔လို၊ (စကၠံ၀ ၀ဟေတာပဒံ ) တို႔လို တရားမ်ိဳးက်ေတာ႔ တိုက္ရုိက္ယူလို႔မရဘူး၊ ယူရင္ မွားကုန္မယ္၊ ဒါက သိလြယ္ၿမင္လြယ္ေအာင္လို႔ ဥပမာေဆာင္ၿပီး ေဟာရတာ၊ အဲသည္လို တရားမ်ိဳးက်ေတာ႔ (ခ)ေနယ်တၱေဒသနာ= ေဆာင္၍ သြယ္၀ႈိက္၍ သိမွတ္ရတဲ႔ တရားမ်ိဳးထဲ ပါသြားတယ္။

အခ်ဳပ္မွတ္သားရမွာက

ဒီေတာ႔ ဒကာတို႔ ဒီလိုမွတ္ပါ၊ အမ်ားေၿပာေနၾကသလို ကုသိုလ္ကံ-အကုသိုလ္ကံေတြဟာ အရိပ္ပမာ ေနာက္ဘ၀ကို လိုက္ပါတယ္ဆိုတဲ႔စကားလဲ မွားတယ္၊ အခု ဒကာတို႔ ေၿပာေနၾကသလို ရုပ္အစု နာမ္အစုေတြဟာ ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္ကုန္ၾကတာပဲ၊ ဘာတစ္ခုမွ က်န္တာမဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္ဘ၀ကို လိုက္စရာ မရွိဘူး-လို႔ ယူတဲ႔ စကားလဲ မွားတယ္။
ယူရမွာက ရုပ္အစု၊ နာမ္အစုေတြ မလိုက္သည္ကားမွန္၏၊ ၿဖစ္ၿပီးပ်က္ကုန္သည္မွာ မွန္၏၊ သို႔ေသာ္ အက်ိဳး ေပးဖို႔ရာ သတၱိကား က်န္ရစ္သည္သာ၊ ထိုသတၱိ က အက်ိဳးေပးသည္-လ႔ို ယူရမယ္၊ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်မ္းဂန္ေတြထဲမွာ မိန္႔ဆိုထားခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္၊ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ႔

သေႏၲာေနဒံ ကမၼံ နာမ၊
န နိရုဇၥ်တိ သဗၺေနာ၊
၀ိေသသံ နိေဒတြာ ဟိ၊
သမယမွိ ၀ိပစၥိတံု။
သေႏၲာေန - ၿပဳလုပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌၊ ဣဒံ ကမၼံ နာမ - ဤေကာင္းကံ - မေကာင္ကံ အမ်ိဳးအမ်ိဳးသည္ သဗၺေသာ - ၾကြင္းမဲ႔ဥႆုံ အလံုးစံု အကုန္မက်န္၊ န နိရုဇၥ်တိ - ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ အေနေရာက္ေအာင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္၍သြားၾကသည္ မဟုတ္ေပ။
ဟိ - မွန္၏ ။ သမယမွိ - အက်ိဳးေပးဖို႔ အခ်ိန္က်ေသာအခါ၌၊ ၀ိပစိၧတံု - အက်ိဳးေပးဖို႔ရာ၊ ၀ိေသသံ - အက်ိဳးေပးဖို႔ သတိၱထူးကို၊ နိေဒတြာ - ၿမဳပ္ႏွံထားၿပီး၍၊ (၀ါ) ၿမဳပ္ႏွံၿပီးမွသာ၊ နိရုဇၥ်တိ - သဘာ၀အေလ်ာက္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္၍ သြားေတာ႔၏ ။

လက္ေတြ႕ဥပမာၿပ၍ ရွင္းလင္း

"ကဲ..... ဘုန္းၾကီးက လက္ေတြ႕ဥပမာတစ္ခုၿပပါအံုးမယ္၊ " ဟု ဆိုၿပီးလွ်င္ ေနာက္ပါကိုယ္ေတာ္ ဦးသုမနထံမွ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီး ေတာင္းလိုက္၏ ၊ ၿပီးလွ်င္ " ေဟာ .... ၾကည္႔ၾက" ဟုဆို၍ အတြင္းဘက္ အနည္းငယ္ေမွာင္ေသာ နံရံသို႔ အလင္းေရာင္ ထိုးၿပလိုက္သည္ ၊ ၿပီးလွ်င္ ဆရာေေတာ္ေလးက
"ဒကာတို႔ ...... ေတြ႕ရဲ႕လား ၊ ေဟာဟို နံရံမွာ အလင္းေရာင္၊ (ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား)၊ အဲဒီ အလင္းဟာ ေဟာဒီ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးၾကီး နံရံကုိ သြားကပ္လို႔ လင္းတာလား၊ (မဟုတ္ပါဘုရား) ၊ မီးသီးေရာက္သြားလို႔ လင္းတာလား (ဒါလဲ မဟုတ္ပါဘုရား) ၊ ဒါၿဖင္႔ ဓါတ္ခဲေတြ ေရာက္သြားလို႔ လင္းတာလား၊ (အဲလို ဓါတ္ခဲေတြ လိုက္ပါသြားတာ မဟုတ္ပါဘုရား) ေအး.... ပစၥည္းအထည္ၿဒပ္ေတြ နံရံကို လိုက္ပါသြားတာေတာ႔ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမယ္႔ ေဟာဒီ ဓာတ္ခဲ အတြင္းက အလင္းေရာင္သတၱိေတြေတာ႔ နံရံကို ေရာက္သြားတယ္၊ (မွန္ပါ ဘုရား)၊ အထည္၀တၴဳေတြေတာ႔ လိုက္ပါမသြားဘူး၊ သတၱိပဲ လိုက္ပါသြားတယ္ ၊ (မွန္ပါ ဘုရား) ေအး....အဲဒီအတိုင္းပဲ ဒကာတို႔ ....ကုသိုလ္ကံ -အကုသိုလ္ကံ ဆိုတာေတြဟာ သခၤတ တရားေတြမို႔ ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္ကုန္ၾကရတာ မွန္ပါတယ္ ။ ကုသိုလ္ေစတနာ - အကုသိုလ္ ေစတနာေတြဟာ ၿဖစ္ေပၚလာၿပီး ေပ်ာက္ကုန္ရတာမွန္ပါတယ္၊ ေနာက္ဘ၀ကို လိုက္ေနခ်ိန္ မရလိုက္ပါဘူး (မွန္ပါ ဘုရား)
သို႔ေသာ္လဲ ပ်က္ကုန္တဲ႔ ေနရာေလးေတြမွာ အရွိန္အ၀ါ သတၱိကေလးမ်ား က်န္ရစ္ပါေသးတယ္ -တဲ႔ ၊ သတၱိ ကေလးမ်ား ထားခဲ႔ပါေသးတယ္ - တဲ႔ ၊(မွန္ပါ ဘုရား) အဲဒီ အရွိန္အ၀ါ သတၱိကေလးက အက်ိဳးေပးတာ ။

အဲလိုယူမွ အစြန္း၂-ဘက္လြတ္

ေဖာ္ၿပၿပီးခဲ႔တဲ႔အတိုင္းယူမွ သႆတဒိ႒ိကလဲ လြတ္မယ္ ၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိ ကလဲ လြတ္ႏုိင္မယ္ ၊ (မွန္ပါ ဘုရား) ၊ ကံေတြ လိုက္သြားတယ္ဆိုရင္ သႆတဒိ႒ိ ၿဖစ္ေနမယ္ ၊ (မွန္ပါ႔) မလိုက္ဘူး လံုး၀ၿပတ္သြားတယ္ ၊ ဘာမွ မက်န္ ေတာ႔ဘူး ဆိုၿပန္ရင္လဲ ဥေစၧဒဒိ႒ိ ၿဖစ္ေနၿပန္အံုးမယ္ ၊ (မွန္ပါ ဘုရား)
သႆတက တစ္ဘက္ အစြန္း ၊ ဥေစၧဒကလဲ တစ္ဘက္အစြန္းပဲ ၊ (မွန္ပါ) အဲဒီ အစြန္းႏွစ္ပါးကို မၿငိေစဘဲ အခုလို အလယ္က သြားမွသာ (မဇၥ်ိမာ ပဋိပဒါ) ဘုရားလမ္းစဥ္က်တယ္ (မွန္ပါ ဘုရား)
ကဲ...... ရွင္းၾကၿပီလား ၊ ရွင္းေလာက္ပါၿပီေနာ္ (မွန္ပါ - ရွင္းပါတယ္ဘုရား) အားလံုးလိုလိုပင္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အားတက္ရႊင္လန္းစြာ ေၿဖၾက၏ ။


အရွင္ေဃာသိတ ၏ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တစ္ဘ၀သာသနာမွ........

Print this post

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Design By

free skin 4 MM

ဒီဇိုင္း : Free Skin For Myanmar Bloggers