Saturday, April 17, 2010

ေသခ်ိန္မက်ဘဲေသရသူမ်ား

သတၱ၀ါတို႔၏ သႏၲန္၌ ေရွးမေကာင္းမႈ ကံကေလးေတြ ကိုယ္စီကိုယ္င အမ်ားအၿပား ပါရွိၾကေလသည္။ ထိုကံမ်ားသည္ မိမိတို႔ခ်ည္း သက္သက္ ေသေက်ေအာင္ မသတ္ၿဖတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း သတိမရွိ၊ ဥာဏ္မရွိ၍ (အစဥ္းစား အဆင္ၿခင္ အေၿမာ္အၿမင္ မရွိ၍) အစားမတတ္၊ အသြားမတတ္၊ အေနအထိုင္မတတ္သူမ်ားကို ေဘးဥပါဒ္ေရာက္ေအာင္၊ ထိုေဘးၿဖင္႔ ေသေက်ပ်က္စီးေအာင္ကား တတ္ႏုိင္ၾကေပသည္။

ေရွးေရွးက သူတစ္ပါးကို အငတ္ထားခဲ႔ဖူးၿခင္း၊ ေၿမြႏွင္႔တိုက္ၿခင္း၊ အဆိပ္ခတ္ၿခင္း၊ တုတ္ဓား စသည္တို႔ၿဖင္႔ ရုိက္သတ္ၿခင္း၊ ေရႏွစ္သတ္ၿခင္း၊ မီးတိုက္သတ္ၿခင္း စသည္ၿဖင္႔ သူတစ္ပါးေသေအာင္ တစ္နည္းနည္းၿဖင္႔ ၿပဳခဲ႔ေသာသူသည္ ထိုကံမ်ား အခြင္႔ရေသာ ဘ၀၀ယ္ ထမင္းငတ္၍ေသတတ္၊ ေၿမြကိုင္၍ေသတတ္၊ အဆိပ္မိ၍ေသတတ္၊ လက္နက္ၿဖင္႔ေသတတ္၊ ေရနစ္၍ေသတတ္၊ မီးေလာင္၍ေသတတ္ေလသည္။
သူတစ္ပါးကို တစ္နည္းနည္းၿဖင္႔ ႏိွပ္စက္သတ္ၿဖတ္ခဲ႔ဖူးသူသည္ ယခုဘ၀၌ ေလနာၿခင္း၊ သလိပ္ေရာဂါရွိၿခင္း၊ ပန္းနာရွိၿခင္း၊ ႏူနာရွိၿခင္း၊ မက်န္းမမာၿခင္း စသည္ၿဖင္႔ ညိႈႏြမ္းပင္ပန္းစြာ အသက္ရွည္ေနရသည္႔အၿပင္ ထိုေရာဂါၿဖင္႔ပင္ ေသရတတ္သည္။ ဤသို႔ စသည္ၿဖင္႔ ေရွးကံကေလးေတြသည္ (ဆင္ၿခင္ စဥ္းစား သတိထားတတ္သူတို႔၌ ႏိွပ္စက္ခြင္႔၊ သတ္ၿဖတ္ခြင္႔ မရေသာ္လည္း) အစဥ္းအစား အဆင္အၿခင္ မရွိသူတို႔ကား မက်န္းမာေအာင္၊ ေသေက်ေအာင္ ႏိွပ္စက္ဖို႔ရန္ ေႏွာင္႔ေႏွးမည္ မဟုတ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင္႔ “အသက္ဥာဏ္ေစာင္႔ ၊ အသြားမေတာ္ တစ္မုဟုတ္၊ အစားမေတာ္ တစ္လုတ္၊ က်ားရဲရာ ၾကမၼာမယိုးသာ (က်ားထေနေသာ ေတာသို႔သြားလွ်င္ က်ားကိုက္ခံရမွာပဲ၊ က်ားကိုက္ခံေနရတာကို ကံၾကမၼာဟု မယိုးမစြဲပါႏွင္႔)။ ကံယံုၿပီး မီးပံုမဆင္းနဲ႔၊ မီးပံုထဲဆင္းလွ်င္ ကံေကာင္းေနေသာ္လည္း မီးေလာင္မွာပဲ” စသည္ၿဖင္႔ လူၾကီးသူမတို႔ ေၿပာဆိုခဲ႔ၾကေပသည္။

ထိုစကားတို႔၌ လူၾကီးမ်ား၏ ဆိုလိုရင္းကား လူတိုင္းမွာပင္ မေကာင္းက်ိဳးေပးဖို႔ရန္ အကုသိုလ္ကံမ်ား (ေရွးဘ၀မ်ားစြာက တစ္မ်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳး စသည္ၿဖင္႔ ၿပဳမိခဲ႔ၾကသၿဖင္႔) ကိုယ္စီကိုယ္င ပါရွိၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုကံမ်ားသည္ အလြန္သတိၱ မထက္ၾကလွ်င္ သူတို႔ဘာသာ အက်ိဳးေပးခြင္႔သာေအာင္ မတတ္ႏုိင္ၾကပါ။ အဆင္ၿခင္ အစဥ္းစား မရွိသူမ်ား၌သာ အသြားအလာ၊ အစားအေသာက္ အေနအထိုင္ မတတ္သည္႔အတြက္ ထိုကံမ်ားက အက်ိဳးေပးခြင္႔ ရၾကပါသည္။ သို႔ၿဖစ္၍ အသက္ရွည္ၾကာ အနာကင္းမႈကို ဂရုစိုက္ၿခင္း မရွိလွ်င္ ဥပေစၧဒက ကံကေလးေတြ အခြင္႔သာ၍ (အသက္တမ္း မေစ႔ခင္ ထိုဘ၀ကို စီမံလိုက္ေသာ ကံကလည္း မကုန္ေသးခင္) ေသရမည္႔အေရးကား မည္သူမွ် မေ၀းေၾကာင္း ေနာက္ေႏွာင္းလူမ်ားအတြက္ ေလးနက္စြာ သတိေပးထားၿခင္းၿဖစ္သည္။

အခ်ဳပ္ကား သတၱ၀ါတို႔ ေသဖို႔ရာ “အသက္ကုန္ၿခင္း၊ ကံကုန္ၿခင္း၊ အသက္ ကံ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကုန္ၿခင္း၊ ဥပေစၧဒက ကံကအခြင္႔သာ၍ (အခြင္႔သာေအာင္ အေနအထိုင္၊ အစားအေသာက္၊ အသြားအလာ မတတ္ၾက၍) ေသခ်ိန္မက်ဘဲ ေသရသူေတြ ယခုကာလ၌ ေပါမ်ားလွ၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ မိမိကိုယ္ကို အသက္တမ္းေစ႔ ေနႏုိင္ေအာင္ အသက္ကို အသိဥာဏ္ၿဖင္႔ ေစာင္႔ေရွာက္ၾကပါဟု ဆိုလိုသည္။

အမရပူရၿမိဳ႕ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င္႔အဘိဓမၼာ က်မ္းမွ........

Print this post

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
ဒီဇိုင္း : Free Skin For Myanmar Bloggers